گره زدن مشکلات اقتصادی به تحریم و سیاست خارجی ایران توسط رسانه‌های بیگانه

داوی از گره زدن تحریم به وضعیت اقتصادی مردم توسط رسانه‌های بیگانه گفت و عنوان کرد: رسانه‌ها با فضای سازی که انجام دادند، تلاش کردند مخاطب را به این نقطه برسانند که همه مشکلات و دعواهای داخلی به دلیل تحریم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص رصد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه با علیرضا داوودی کارشناس مسائل رسانه به صورت تلفنی گفتگو کرد. علیرضا داودی با بیان اینکه رسانه‌های فارسی زبان بیگانه روی دو موضوع کار کردند، اظهار کرد: موضوع نخست به مسائل داخلی ایران با محوریت اقتصاد باز می‌گردد و موضوع دوم در رابطه با حوزه سیاست خارجی ایران و مسائل جابجایی قدرت در آمریکا مربوط است.

 

وی درباره موضوع نخست که رویکردی داخلی داشت توضیح داد و بیان کرد: رسانه‌ها در این حوزه در خصوص تقابل مجلس با دولت با محوریت مسئله بودجه صحبت کردند و وضعیت اقتصادی دولت و بودجه را با محوریت بورس مورد توجه قرار دادند. این رسانه‌ها همه موارد را در کنار هم قرار دادند و به این نقطه رسیدند که اساسا وضعیت اقتصاد در ایران بر خلاف آن چه گفته می‌شود، بر هم ریخته است.

 

این کارشناس مسائل رسانه از گره زدن تحریم به وضعیت اقتصادی مردم توسط رسانه‌های بیگانه گفت و عنوان کرد: رسانه‌ها با فضای سازی که انجام دادند، تلاش کردند مخاطب را به این نقطه برسانند که همه مشکلات و دعواهای داخلی به دلیل تحریم است و خود تحریم نیز به دلیل سیاست‌های خارجی ایران است.

 

وی افزود: بیشترین فضاسازی در این زمینه را بی بی سی فارسی انجام داد و آنچه راجع به موضوع اقتصاد مطرح بود را مورد توجه قرار داده بود. در حوزه سیاست خارجی، ایران اینترنشنال و فضای مجازی که عمدتا جزو قمرهای بی بی سی محسوب می‌شود، بیشترین فعالیت را داشتند و البته شبکه تلویزیونی صدای آمریکا نیز در این حوزه فعالیت داشت.

کد خبر 1018284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha