صلح و سازش دو طایفه هرمزگانی پس از ۸ سال

صالحی گفت: با میانجیگری مسئولان قضایی و معتمدین محلی، منازعه میان دو طایفه در توکهور و هشتبندی میناب، پس از ۸ سال به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « علی صالحی » در گفتگویی خبری از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص و مصالحه میان دو طایفه در شهر هشتبندی خبر داد و به تشریح جزئیات این خبر پرداخت و اظهار کرد: سال ۱۳۹۱ بر اثر درگیری بین دو خانواده، قاتل با تیراندازی یک نفر را کشته و دو نفر را زخمی کرد و پس از دستگیری به قصاص محکوم شد.

 

وی افزود: پس از چند سال تلاش مسئولان دستگاه قضایی هرمزگان، معتمدین محلی و شورا‌های حل اختلاف، سرانجام خانواده مقتول در ایام فاطمیه از قصاص قاتل گذشت کردند و رضایت خود را اعلام کردند.

 

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون این دهمین پرونده قصاص است که در استان هرمزگان به صلح و سازش منجر می‌شود.

 

صالحی، گذشت اولیاء دم در این پرونده را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین(ع) برشمرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

 

وی در خاتمه تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضاییه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت های قانونی در فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان هرمزگان با جدیت این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

 

 

کد خبر 1018305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha