با حمایت از کانون های مساجد، می توان بستر تعالی معنوی و ارتقای سرمایه اجتماعی را فراهم کرد

حجت الاسلام چراغی، گفت: مسجد یکی از کانون های توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود که با حمایت بیشتر از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، می توان بستر تعالی معنوی و ارتقای سرمایه اجتماعی را فراهم کرد.

حجت الاسلام خلیل چراغی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مساجد از دیرباز محلی برای عبادات و معنویات و به دلیل در دسترس بودن، محل مناسبی برای برگزاری و انجام مراسم گوناگون اجتماعی و مذهبی بوده و برمبنای موارد ذکرشده در قرآن و روایات از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی خاطر نشان کرد: نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان در مساجد انجام می شود و از سوی دیگر به نوعی کانون اتحاد و انسجام مسلمانان به حساب می آید.

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم کانون های  مساجد اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت است ، افزود: با اجرای طرح ها و برنامه های مختلف ورزشی تفریحی، آموزشی، علمی، اردویی و مذهبی  می توان جوانان را با مسجد و آموزه های قرانی و مسیر درست زندگی و تعالیم اهل بیت (ع )آشنا کرد .

 

حجت الاسلام چراغی بابیان اینکه افرادی که در کانون های مساجد فعالیت می کنند نقش مهمی برای جذب مخاطب نوجوان و جوان دارند، تصریح کرد: افراد فعال در کانو ن ها با برخورداری از اخلاق مناسب و با برنامه ریزی هدفمند بایستی به نیازهای جوانان پاسخ دهند، زیرا حضور پیدا کردن قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن ها را مشخص و هدفمند کرده و توجه و گرایش بیشتر نسل جوان و امروزی را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد.

 

وی در خصوص مزیت برگزاری کلاس های مختلف در کانون مساجد، اظهار کرد: تمامی دوره ها از قبیل هنری، آموزشی ، فرهنگی و کلاس های قرآن با محوریت معارف قرآن و اهل بیت (ع) برگزار می شود، در کلاس های فرهنگی و هنری مساجد تلاش می شود تا آموزه های معنوی و قرآنی در قالب هنر و آموزش های مختلف به بچه ها تعلیم داده و در کنار آموزش کودکان و نوجوانان، کلاس های آموزشی مانند روخوانی قرآن و... برای والدین نیز برگزار می شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب در پایان گفت: تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد از نقشی اثرگذار در جامعه به ویژه بر قشر نوجوان و جوان برخوردار است. در این رابطه پویایی در برنامه های مساجد اهمیت زیادی دارد، بنابراین هر چه دستگاه های مختلف از این کانون ها حمایت کنند شاهد رونق بیشتر برنامه های دینی، فرهنگی و علمی آنان و ارتقای معنوی و فرهنگی نسل امروز خواهیم بود.

کد خبر 1018427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha