استفاده از ظرفیت موکب ها برای کمک مومنانه و رسیدگی به فقرا

آیت الله عابدینی گفت: از فرصتی که موکب ‌ها در اختیار دارند در تمام طول سال و برای کمک ‌های مؤمنانه، مواساتی، رسیدگی به فقرا و مناسبت ‌های اهل بیتی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با مسئولان و دست ‌اندرکاران بازسازی عتبات عالیات استان بیان کرد: انجام با اخلاص و بدون ریا کارها برکات عظیمی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: مسئولان تلاش کنند کارهای اثرگذار گذشته را با جدیت دنبال کنند و با همفکری و مشارکت گروه ‌های مختلف اقدامات اثرگذار جدیدی را آغاز و دنبال کنند.

 

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی بنیانگذار ستاد و احیاگر حرکت ارزشمند عتبات عالیات بود و زمانی که بنای پیاده ‌روی اربعین را ، عراق در شرایط بحرانی قرار داشت اما ایشان اطمینان داشت که این حرکت ایمانی و الهی ثمرات عظیمی به همراه خواهد داشت.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: سردار سلیمانی با اخلاق و معنویت و با محور ولایت، کار پیاده‌ روی اربعین را آغاز کرد، در حالی که از نظر محاسبات ظاهری این کار محال بود اما مشاهده کردیم که با اخلاق و تقوایی که ایشان در کارها داشتند این جریان به بار نشست و برکات بسیار عظیمی به همراه داشته است.

 

وی اعلام کرد: سردار سلیمانی در حالی بنیانگذار پیاده‌ روی اربعین بود که کمتر کسی از این موضوع اطلاع داشت و این همه برکتی که از جریان پیاده‌ روی اربعین برخاسته است به برکت همین اخلاص، ایمان و دوری از ریای سردار سلیمانی بود و نشان داد هر کجا با اخلاص پای کار باشیم معجزه می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات هم همین شیوه را در پیش بگیرند و ان ‌شاالله الگویی برای جامعه در انجام با اخلاص و بدون ریای کارها باشند تا علاوه بر الگو بودن برای جامعه شاهد کارهای اثرگذار و ارزشمند بیشتری در این عرصه باشیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای مومن و فعالی که در عمل ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان داده‌اند و جانشان را در مسیر حسینی گذاشته ‌اند بسیار راهبردی و گره ‌گشای کارهای عتبات عالیات خواهد بود.

 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: از فرصتی که موکب ‌ها در اختیار دارند در تمام طول سال و برای کمک ‌های مؤمنانه، مواساتی، رسیدگی به فقرا و مناسبت ‌های اهل بیتی استفاده شود.

 

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم هر روز فرهنگ ائمه اطهار(ع) در جامعه بیشتر رواج پیدا کند و مردم پیش از زیارت هر امامی از فرهنگ، گفتار و سخنان ایشان آگاهی داشته باشند و با آگاهی بیشتر به زیارت بروند.

کد خبر 1018683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha