حمایت ویژه جهاد کشاورزی لرستان از سرمایه گذاران بخش کشاورزی/ توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و باغی ضروری است

حسنی مقدم از تشکیل ستاد سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان خبرداد و گفت: با توجه به ظرفیت های گسترده کشاورزی در استان از سرمایه گذاران در این حوزه به صورت ویژه حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسفندیار حسنی مقدم»  امروز در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان لرستان، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص وضعیت صنایع تبدیلی در حوزه کشاوری استان، اظهار داشت: ستادی تحت عنوان ستاد سرمایه گذاری در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: سرمایه گذارانی که علاقمند به حوزه سرمایه گذاری محصولات باغی چون  احداث سردخانه، فراوری و سایر موارد هستند می تواند با مراجعه به ستاد سرمایه گذاری طرح های خود را ارائه دهند.

 

وی بیان کرد: طرح ها پس از بررسی و صدور مجوز فعالیت از نظر ارائه تسهیلات و برنامه های آموزشی  مورد حمایت قرار می گیرند.

 

حسنی مقدم با اشاره به ظرفیت گسترده استان لرستان در بخش محصولات باغی، ابراز کرد: در منطقه پلدختر حدود یک هزار و 600 هکتار سطح زیر کشت انجیر سیاه هستند که حدود 20 هزار تن حجم تولید محصول انجیر است.

 

وی همچنین با اشاره به ظرفیت گسترده باغات انار در منطقه سیاب کوهدشت، بیان کرد: در این منطقه تاکنون مجوز یک کارخانه صادر شده است، اما با توجه به حجم محصولات تولیدی از ایده های دیگر سرمایه گذاران حمایت خواهد شد.

 

حسنی مقدم بیان کرد:  انواع خشکبار بویژه گردو، سیب، انگور و دیگر محصولات باغی از ظرفیت های باغداری استان لرستان است که با حمایت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی می تواند در تقویت اشتغال در استان و بهبود وضعیت اقتصادی موثر باشد.

 

وی همچنین تولید حبوبات بویژه نخود، لوبیا و عدس را از دیگر توانمندی های استان در حوزه کشاورزی دانست و افزود: توسعه شرکت های بسته بندی و فراوری حبوبات در استان ضروری است.

 

حسنی مقدم از حمایت ویژه از سرمایه گذاران در این حوزه خبرداد و خاطرنشان کرد: در زمینه بسته بندی حبوبات تاکنون 35 مجوز صادر شده است که 9 مورد از آنها تاکنون به بهره برداری رسیده است و ظرفیت جذب حدود 20 هزار تن انواع حبوبات را دارند.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: میزان حجم تولید حبوبات در استان لرستان  بالای 120 هزار تن است که با توجه به این ظرفیت توسعه کارگاه های بسته بندی در این زمینه ضروری است.

کد خبر 1018800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha