وضعیت راه روستای گردشگری هنامه اصلاح شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: وضعیت راه روستای گردشگری هنامه شیروان اصلاح شد.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در گذشته راه این روستای گردشگری وضعیت نامناسبی داشت که با تخصیص اعتبارات سال گذشته اینک وضعیت راه بهتر شده که طی یکماه اخیر به پایان رسیده است.

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان بیان کرد: امسال یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای راه روستای گردشگری هنامه از توابع بخش مرکزی این شهرستان هزینه شده است.

 

زارع با اشاره به وضعیت راه این روستای گردشگری عنوان کرد: در گذشته به دلیل راه نامناسب، گردشگران و مسافران به سختی رفت و آمد داشتند که با وضعیت مناسب کنونی راه دسترسی آسان تر خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به استقبال خوب گردشگران و مسافران از این مجموعه گردشگری در تمام فصول سال سعی بر این شد تا اعتباراتی برای زیرساخت های آن تامین شود تا علاوه بر خدمات رسانی بهتر، درآمدزایی و اشتغالزایی خوبی صورت گیرد.

 

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان اظهارداشت: غارهای هنامه در شهرستان شیروان از مجموعه فضاهای دستکند تشکیل شده و با شماره ۲۲۲۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

غارهای هنامه شیروان یک مجموعه معماری دستکند است که در سه طبقه روی هم در سینه کوهی در جنوب روستای هنامه از توابع دهستان سیوکانلو در ۱۸ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار گرفته است.

 

غارهای دستکند در دل کوه و بالادست یکی از دره های فرعی رود اترک به ارتفاع حدود هزار و ۴۴۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده که از جاذبه های دیدنی خاصی برخوردار است. مجموعه معماری دستکند با توجه به گستره آن ها زمانی جمعیت قابل توجه از ساکنین بومی منطقه را در خود جای می داده و در سینه کوهی به نام گرمه دره قرار گرفته که حدود ۱۰۰ متر از کف دره ارتفاع دارد.

 

در چهار دهه گذشته، حدود 60 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 


 

 

کد خبر 1018804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha