مهمترین تهدید بازار سرمایه، قیمت گذاری دستوری است

دارابی با اشاره به اینکه مهمترین تهدید بازار سرمایه، قیمت گذاری دستوری است، گفت: نفس این عمل با بازار سرمایه همخوانی ندارد و ابزار‌های بازار را از کار می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در برنامه تیتر امشب یک شنبه شب شبکه خبر گفت: مهمترین تهدید بازار سرمایه، قیمت گذاری دستوری است، نفس این عمل با بازار سرمایه همخوانی ندارد و ابزار‌های بازار را از کار می‌اندازد.

 

این کارشناس افزود: نرخ سود بانکی از عوامل مهم ارزش گذاری بازار سرمایه است، برای همین، این نرخ نباید دائم تغییر کند، افزایش یا کاهش شتابزده بهره بانکی و یا دستکاری نرخ ارز، در بازار ایجاد سردرگمی می‌کند.

 

وی گفت: هم دولت و هم بخش خصوصی باید بپذیرند که نظام کلان اقتصاد به نظام بازار سرمایه سپرده شود، زیرا سرمایه گذار با روش خود بازار باید چشم انداز روشنی در ۳ یا ۴ سال پیش رویش ببیند.

 

دارابی درباره بازارگردانی هم افزود: زیرساخت مناسب برای بازارگردانیِ کارآمد و موثر نداریم، باید حجم مبنا را حذف کنیم و دامنه نوسان قیمت را هم ۲ تا ۴ درصد بالا ببریم و از طرفی تعداد بازارگردان‌های ما هم کم اند و سرمایه آن‌ها هم محدود است.

کد خبر 1019113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha