بازار سرمایه دستخوش معاملات نوسانی است

اسلامی بیدگلی با اشاره به اینکه بازار سرمایه دستخوش معاملات نوسانی است، گفت: روند این بازار طی یک سال و نیم گذشته عجیب بوده و رفتارهای هیجانی در بازار زیاد بوده است. نگاه بلند مدت به این بازار نیست و معاملات بر اساس نگاه کوتاه مدت صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما بیان کرد: نگاه بخش بزرگی از سهامداران بازار سرمایه در ایران برخلاف استانداردها، نگاه بلند مدت نیست.

 

او ادامه داد: بازار سرمایه دستخوش معاملات نوسانی است. روند این بازار طی یک سال و نیم گذشته عجیب بوده و رفتارهای هیجانی در بازار زیاد بوده است. نگاه بلند مدت به این بازار نیست و معاملات بر اساس نگاه کوتاه مدت صورت گرفته است.

 

او در خصوص تهدید قیمت گذاری دستوری برای بورس اظهار کرد:  وقتی قیمت محصول شرکتی، دستوری اعلام می شود، سود شرکت ها تغییر می کند و این امر روند بازار را بر هم می زند.

 

این مقام مسئول گفت: ما مخالفتی با آزادسازی قیمت‌ها نداریم آن چیزی که زیانبار بوده و موجب نگرانی می شود، تغییرات ناگهانی نرخ هاست.

 

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: تورم دو رقمی و جهش های ناگهانی نرخ ارز باعث می شود سیاست گذار  بخواهد از طریق قیمت گذاری بازار را کنترل کند در حالی که اگر سیاست گذاری اقتصادی درست باشد دیگر تورم و جهش نرخ ارز به وجود نمی آید.

 

اسلامی بیدگلی در خصوص آینده بازار بورس بیان کرد:  بازار سرمایه ریزش زیادی داشته و آینده بازار به این امر بستگی دارد که وضعیت رشد اقتصاد بین الملل ایران چگونه شود.

 

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر با توجه به فاکتورهای اقتصادی، سهام ارزنده در بازار وجود داشته و فرصت سرمایه گذاری هم وجود دارد.

 

عضو شورای عالی بورس بیان کرد: بازار سرمایه قطعه ای از پازل اقتصاد ایران است البته همزمان با متغیر ها حرکت نمی کند اما از آنها تاثیر می گیرد. اگر در آینده اقتصاد کشور به درستی کار نکند بازار سرمایه هم به مشکل بر می خورد.

 

او در خصوص عملکرد بازارگردان ها گفت: تلاش شد برخی گره های بازار سرمایه از طریق بازارگردان ها باز شود اما شرکت های ما تمرین زیادی برای بازارگردانی نداشتند.

 

اسلامی بیدگلی افزود: در کل بازارگردانی را ناموفق نمی بینم و این فرصت وجود خواهد داشت که بازارگردانی به نقدشوندگی بازار کمک کند.

کد خبر 1019117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha