رشد ۴۳ درصدی صادرات ایران بعد از توافقنامه اوراسیا

جلالی‌فر از کاهش ۱۱ درصدی واردات از روسیه خبر داد و گفت: بعد از اجرایی شدن موافقتنامه تجاری اوراسیا صادرات ما به کشور روسیه حدود ۴۳ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید جلیل جلالی‌فر» صبح امروز (دوشنبه 6 بهمن) در جمع خبرنگاران کاهش 11 درصدی واردات ایران از روسیه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن موافقتنامه تجاری اوراسیا صادرات ما به کشور روسیه حدود 43 درصد رشد داشته است.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه همسایگی با کشورهای حاشیه خزر را فرصتی مناسب برای تجارت و بازرگانی کشورمان دانست و یادآور شد: موافقتنامه اعمال تعرفه‌های ترجیهی نیز از آبان سال گذشته به مرحله اجرا درآمده که فرصت خوبی برای ما جهت افزایش سهم تجارت و بازرگانی خارجی است.

 

جلالی‌فر فرصت‌های تجاری خوبی که در کشور روسیه فراهم است را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم عنوان کرد: بعد از اجرایی شدن موافقتنامه تجاری اوراسیا صادرات ما به کشور روسیه حدود 43 درصد رشد داشت و کل واردات ما از این کشور هم حدود 11 درصد کاهش پیدا کرد.

 

وی کالاهای وارداتی از کشور روسیه را اقلام اساسی و نهاده‌های دامی اعلام کرد و افزود: عملکرد گمرکات استان گیلان در بحث تجارت خارجی و بازرگانی بسیار مطلوب است به طوری‌که طبق آمارها و ارقام موجود حدود 80 درصد صادرات ما به ویژه به کشور روسیه از این طریق انجام می‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه 74 درصد کل صادرات ایران به کشور روسیه را مواد غذایی و محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهند تاکید کرد: این صادرات عموما از مسیر زمینی انجام می‌شود که البته چیز خوبی نیست و ما برای افزایش حجم صادراتمان باید به فکر توسعه امکانات لجستیکی دریا محور باشیم.

 

کد خبر 1019204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha