مردم در مقابله با آسیب های اجتماعی مطالبه گر باشند

موسوی با تأکید بر اینکه مردم در مقابله با آسیب های اجتماعی منفعلانه برخورد می کنند و مطالبه گر نیستند، گفت: متأسفانه اکثر جامعه تنها دستگاه های حکومتی را مسئول رفع مشکلات اجتماعی می دانند و مسئولین را همراهی نمی کنند.

سید «محمد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور، آسیب های اجتماعی یکی از تهدیدات اساسی برای جامعه شده است که باید برنامه ریزی مناسب برای مقابله با این آسیب ها صورت گیرد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه انقلاب اسلامی در ۴۲ سال از عمر بابرکت خود دستاوردهای فراوانی برای کشور و مردم در همه حوزه ها داشته است، افزود: در کنترل و مقابله با آسیب های اجتماعی نیز می توانیم به توانمندی های داخلی متکی شویم.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم در مقابله با آسیب های اجتماعی منفعلانه برخورد می کنند و مطالبه گر نیستند، اظهار کرد: متأسفانه اکثر جامعه تنها دستگاه های حکومتی را مسئول رفع مشکلات اجتماعی می دانند و مسئولین را همراهی نمی کنند.

 

موسوی از برنامه ریزی برای اجرای ۹ گام تحکیم خانواده در استان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا تاکنون پنج گام از این تعداد عملیاتی شده و مابقی نیز در حال پیگیری و اقدام عملی است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه رهبر انقلاب سبک زندگی اسلامی را راه حل کاهش آسیب های اجتماعی می خوانند و ما نیز باید منویات ایشان را چراغ راه قرار دهیم، گفت: راهکارهای فرهنگی مقابله با آسیب های اجتماعی اگر توسط خود مردم فرهنگ سازی شود تأثیرگذاری بیشتری دارد.

 

وی بر نقش تأثیرگذار رسانه و به ویژه صدا و سیما در الگوسازی سبک زندگی اسلامی تأکیدکرد و گفت: تولید محتوای جذاب و استفاده از برنامه های گرافیکی در فضای مجازی می تواند تسهیل کننده این راه باشد.

 

کد خبر 1019547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha