نشست مخالفان آل خلیفه با نمایندگان ایرلند به دلیل نقض حقوق بشر در بحرین

مخالفان بحرین و نمایندگان ایرلند و گروه های حقوق بشری نشست مجازی را به دلیل نقض حقوق بشر در بحرین برگزار کردند و از حمایت دولت انگلیس از جنایت های آل خلیفه انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، در زمانی که انگلیس به دلیل سکوت دولتش درقبال جنایت های آل خلیفه مقصر شناخته شده است، مخالفان بحرینی و گروه های حقوق بشری اتحادیه اروپا اقدامات خود را به دلیل نقض حقوق بشر در بحرین برای اعمال فشار بر منامه افزایش دادند.

 

در جدیدترین تحرک در خارج از بحرین، نمایندگان حزب ملی گرای «شین فین» ایرلند نشست مجازی را با فعالان مخالف بحرینی حامی دموکراسی برای بررسی نقض حقوق بشر در بحرین برگزار کردند. این نشست با نظارت مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر (ECDHR) مستقر در دوبلین برگزار شد.

 

«فرانسی مولاوی» نماینده حزب شین فین ایرلند در نشست مجازی با دکتر «سعید الشهابی» و «علی مشیمع» فرزند حسن مشیمع بازداشت شده، گفت: بسیار ناامید کننده است که ادامه انکار حقوق اساسی دموکراتیک و مدنی در بحرین را می شنویم. شنیدن رفتار آل خلیفه با زندانیان سیاسی به همراه گزارش های محرومیت از کمک های پزشکی و محدودیت تماس تلفنی با نزدیکان شان بسیار نگران کننده است.

 

وی گفت: این حزب از مواضع دولت انگلیس که چشم هایش را روی جنایت های آل خلیفه و نقض حقوق بشر در بحرین بسته است، انتقاد کرد.

 

حزب شین فین ایرلند اعلام کرد: دولت انگلیس با حمایتش از رژیم بحرین سدی دربرابر صلح و دموکراسی پایدار در منطقه به شمار می آید.

 

این حزب از دولت بحرین خواست تا حسن مشیمع و شیخ عبدالجلیل المقداد که تابعیت سوئدی دارد، عبدالهادی الخواجه با تابعیت دانمارکی  و همه زندانیان سیاسی را به سرعت آزاد کند.

کد خبر 1019678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha