هنرمندان مسجدی استان‌های هرمزگان و اردبیل پیشتاز رواق ترنج هستند

سعادتی گفت: هنرمندان مسجدی استان های هرمزگان و اردبیل بیشترین مشارکت در رواق ترنج داشته اند و پیشتاز در ارسال آثار به دبیرخانه این رواق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سعید سعادتی» امروز (7 بهمن ماه) در وبینار توجیهی کارشناسان فرهنگی کانون های مساجد کشور گفت: طرح ملی «ایران قوی» با مشارکت فعالان کانون های مساجد سراسر با نگاه تکلیف مدارانه و وظیفه و رسالت شرعی در حال پیگیری است و امیدواریم این حرکت فرهنگی بتواند تحول بنیادی در جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجدی شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: این طرح در 3 شبستان فرهنگ، هنر و فناوری که زیر مجموعه آن شامل 12 رواق کارآفرینی، رسانه، قلم، همدلی، نمایش، کتاب، فناوری، سرود، فیلم، نور، ترنج و دانش است و فعالیت های کانون های مساجد کشور در این حوزه ها در سامانه بچه های مسجد ثبت می شود.

 

این مقام مسئول افزود: طرح ملی «ایران قوی» با هدف شناسایی و توانمندی سازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی طرح ریزی و اجرا شده است.

 

سعادتی اذعان داشت: این طرح در محورهای مقاومت و عزت ایران اسلامی، قرآن و سیره اهل بیت (ع)، پیشرفت و امید به آینده و مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است و کانون های منتخب سراسر کشور همزمان با 22 بهمن ماه سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه (س) و پیروزی انقلاب اسلامی رتبه های برتر کشوری مشخص و همزمان با 18 اسفند ماه سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از آنها تقدیر و تجلیل خواهد شد.

 

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 1232 رابط فهما در این طرح مشارکت دارند تا فعالان کانون های مساجد با سرعت و دقت بیشتری بتوانند فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بازتاب دهند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور یادآور شد: استان اردبیل به دلیل فعالیت های خوب خود در برنامه های هنری به عنوان دبیرخانه رواق ترنج مشخص شده است که تاکنون بازتاب های خوب مشارکت هنرمندان تجسمی کشور را نیز شاهد بوده ایم.

 

سعادتی خاطر نشان کرد: طبق آخرین ارزیابی ها هنرمندان مسجدی استان های هرمزگان و اردبیل بیشترین مشارکت در رواق ترنج داشته اند و پیشتاز در ارسال آثار به دبیرخانه این رواق هستند.

 

وی اعلام داشت: طبق مصوبه شورای معاونین ستاد عالی مهلت ارسال آثار طرح ملی «ایران قوی» تمدید نخواهد شد و همزمان با 22 بهمن ماه منتخبان و برگزیدگان رواق های مختلف این طرح مشخص خواهد شد.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: جریان سازی وسیعی با هدف روحیه بخشی و امید بخشی به نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد فراهم شده است و طبق توافق های صورت گرفته این اطلاع رسانی در سال های آینده با  وسعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

 

کد خبر 1019736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha