مطالبه گری مردم از مسئولان رویکرد جدید ستاد امر به معروف است

مطهری فرد با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آسیب شناسی با برنامه ریزی «دانش بنیان» است گفت: مطالبه گری مردم از مسئولان رویکرد جدید ستاد امر به معروف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مرتضی مطهری فرد» امروز (سه‌شنبه، ۷ بهمن) در جلسه نیازسنجی دانشی و پژوهشی حوزه امر به معروف و نهی از منکر که با حضور جمعی از پژوهشگران و معاونین سپاه قدس گیلان برگزار شد با بیان اینکه ستاد امر به معروف بر حسب وظیفه خود برای احیای این فریضه الهی نیازمند آسیب شناسی است، اظهار کرد: آسیب شناسی جز با برنامه ریزی «دانش بنیان» مقدور نیست.

 

مدیر دفتر پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اینکه باید از نظرات سایر نهادها نیز بهره برد، افزود: حسب وظیفه ستادی، دعوت و استدعا از تمامی نهادها و افراد صاحب نظر به دو جهت احصای مسائل و نگاه اندیشکده ای و پژوهشکده ای به مسائل برای احیای این فریضه در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت سپاه و بسیج استفاده شود، گفت: سپاه پاسداران و بدنه مردمی آن نیروی مقدس بسیج به دلیل ارتباط مستقیم با چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین دارا بودن نیروی انسانی توانمند در عرصه تحلیل، پژوهش و نگاه تکلیف مدارانه، می‌توانند میدان دار این امر شوند.

 

مطهری فرد با اشاره به اینکه ما در حوزه های مختلفی چهار مرحله تعریف، تعمیق، ترویج و تحفیظ از ارزش ظرفیت‌های ایجاد شده در جامعه را گام‌های احیای این فریضه قرار داده ایم، بیان کرد: بر این اساس ریشه های ضعف و عدم شیوع مطالبه گری در این حوزه ها را پیگیری خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری در مورد بخش های مختلف امر به معروف و نهی از منکر امروز مطالبه گری از مسئولین اولویت ما است، تصریح کرد: ما باید این نقش‌ها را در برنامه ریزی منظم به صورت متناسب اما غیرمشابه بین خود تعریف و تقسیم کنیم. 

 

مدیر دفتر پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: برای مثال بسیج کارمندان می تواند از ظرفیت خود در ترویج فرهنگ تمکین در برابر نقد استفاده کند و قوانین مرتبط را برای آنها برجسته کند. 

 

مطهری فرد با اشاره به اینکه در مقابل معاونت اجتماعی سپاه استان می‌تواند شوراهای محله تشکیل شده خود جهت امر مطالبه گری را با تطبیق بر عناوین قانونی توانمندتر و کارآمدتر کند، افزود: باید روزی این مهم محقق شود که صدای ضعیف‌ترین شهروند به گوش قوی‌ترین عضو جامعه برسد و حتی سخن حق او به کرسی تصمیم سازی و اجرا بنشیند. 

 

وی با بیان اینکه در این زمینه قوانین را احصا کرده‌ایم و نسبتا کامل است، اعلام کرد: در صورت نقص احتمالی هم ستاد امر به معروف و نهی از منکر از صلاحیت تصویب قوانین محلی خود استفاده کرده و نواقص را تا حد ممکن پوشش می‌دهد.

 

مدیر دفتر پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با تاکید بر اینکه مبنای عمل باید پژوهش‌های میدانی با تفکیک آسیب شناسی گفتمانی، جریانی، نهادی، سیستمی و زمینه ای باشد، تاکید کرد: باید برنامه های درصدد اجرا در سطح استان با عدد و رقم اثر منفی یا مثبت آن بر اهداف از پیش تعریف شده قابل تعیین باشد.

کد خبر 1019799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha