بهره برداری از ۴۱ پروژه کشاورزی/ ۲ خانه جوان افتتاح می شود

بهره برداری از ۴۱ پروژه کشاورزی، افتتاح دو خانه جوان در شهرستان های گرمه و مانه و سملقان و نواختن زنگ انقلاب در مدارس، مهم ترین خبرهایی بود که در نشست خبری مشترک کارگروه های تخصصی دهه فجر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری  شبستان از بجنورد؛ در آستانه گرامیداشت دهه فجر، اولین نشست خبری مشترک کارگروه های روستایی و عشایری، دانش آموزی و فرهنگیان، ایثارگران، ورزش و جوانان و دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب خراسان شمالی امروز سه شنبه (7 بهمن ماه) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «غلامحسین مومن» مسئول کارگروه روستایی و عشایری از افتتاح 41 پروژه به مبلغ 63 میلیارد و 310 میلیون تومان خبر داد و گفت: از مجموع این اعتبار، 16 میلیارد و 662 میلیون تومان از منابع دولتی و 46 میلیارد و 647 میلیون تومان هم از اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلاتی تأمین شده است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه چهارهزارو 190 خانوار از این پروژه ها بهره مند خواهند شد و برای 863 نفر اشتغال زایی می شود، به کلنگ زنی پنج طرح عمرانی با اعتبار 79 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: از مجموع این اعتبار 51 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و 28 میلیارد تومان از منابع خصوصی تأمین شده که برای 250 نفر اشتغال زایی کرده و هزارو 62 خانوار از آن بهره مند می شوند.

 

وی مهم ترین این پروژه ها را در بخش گلخانه، دامپروری و سد اعلام کرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان روستایی، جشنواره های فرهنگی و ورزشی، یادواره شهدا در روستاها و اجرای برنامه دهگردی مسئولان در روستاها با هدف رفع مشکلات این قشر را از دیگر برنامه های مناسبتی دهه فجر معرفی کرد.
 

 

«سیدعابس حسینی» مسئول کارگروه ایثارگران هم به برنامه سرکشی از والدین شهدا اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است از 400 نفر از والدین شهدا با حضور جمعی از مسئولان و مدیران عیادت شود.


 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه تصویر آسمانی، نقل خاطرات، تجلیل از والدین شهدای انقلاب اسلامی، غبارروبی مزار شهدا، مراسم تکریم از مادران شهدا و اعزام راوی به مدارس را به دیگر برنامه های فرهنگی این کارگروه افزود.


 
وی به حل مسئله مسکن ایثارگران هم اشاره کرد و با بیان اینکه بعد از 10 سال در 6 شهر و در بهترین نقاط برای هزارو 800 ایثارگر، زمین مورد نظر تأمین شده است، افزود: در ایام دهه فجر موضوع جانمایی واحدهای مسکونی نهایی می شود و همچنین تا سال 1400 برای 800 نفر از خانواده ایثارگران اشتغالزایی خواهد شد.

 

«مهدی مودی» مسئول کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان هم با اشاره به فعالیت دو هزارو 12 آموزشگاه و تحصیل 180 هزارو 213 دانش آموز، بیان کرد: با توجه به اینکه حضور در مدارس الزامی نیست، فعالیت های فرهنگی و مناسبتی ما در بستر شبکه شاد انجام می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، از نواختن زنگ انقلاب به طور نمادین و در 9 شهرستان خبر داد و گفت: زنگ انقلاب در مرکز خراسان شمالی در مدرسه شهید رجایی و با جمعیت محدود نواخته می شود.

 

وی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، نمایشگاه فرهنگی و جشن تکلیف مجازی و اجرای گروه های سرود در شبکه شاد را از جمله برنامه ها معرفی کرد و در عین حال از عدم دسترسی 21 درصد دانش آموزان به شبکه شاد خبر داد.

 

«محمد بروحی» مسئول کارگروه ورزش و جوانان هم از بهره برداری 10 پروژه ورزشی روستایی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: سالن چندمنظوره روستایی در پیش قلعه، زمین چمن مصنوعی در روستاهای اینچه علیا و چوکانلو و افتتاح دو خانه جوان در شهرستان های گرمه و مانه و سملقان از جمله این پروژه هاست.

 

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه در مجموع 300 برنامه فرهنگی و ورزشی در ایام دهه فجر تدارک دیده شده، جشنواره بازی های بومی و محلی، تجلیل از بانوان ورزشکار و همایش بزرگ خانواده کاراته در سالن شهید علیدخت بجنورد را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

 

«محسن مرادی» مسئول کارگروه دانشجویی هم از اجرای 20 برنامه با محوریت 15 هزار دانشجو در قالب برنامه هایی همچون کرسی های آزاداندیشی، نمایشگاه عفاف و حجاب، مسابقه کتابخوانی، مسابقه طراحی پوستر و دلنوشته، پیاده روی همگانی و مسابقات ورزشی خبر داد.

   

 
 
  

کد خبر 1019878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha