نقش بزرگ ترین مسجد بریتانیا برای حمایت از شهروندان در دوران کرونا 

مسجد «بیت الفتوح» لندن که بزرگ ترین مسجد بریتانیا و یکی از بزرگ ترین مساجد در اررپای غربی است نقش مهمی را برای حمایت از شهروندان در دوران شیوع بیماری همه گیر کرونا ایفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « mylondon»، امام «عادل شاه» یکی از جوانترین امامان جماعت در انگلیس در مورد مسائلی که در مسجد «بیت الفتوح» در دوران همه گیری کرونا همه گیری وجود داشته است،صحبت می کند.

 

مسجد بیت الفتوح که یکی از بزرگ ترین مساجد اروپا است متعلق به جامعه مسلمانان احمدیه در انگلیس است.

 

امام جماعت مسجد بیت الفتوح در گفتگو با « mylondon» در مورد اهمیت نقش قرآن در زندگی افراد یک جامعه به ویژه در دوران قرنطینه کرونایی صحبت کرد.

 

به گفته او قبل از همه گیری کرونا مسجد بیت الفتوح به شدت درگیر تعامل با جامعه بود و ابتکاراتی مانند تشکیل گروه ها برای جمع آوری زباله و سخنرانی در مدارس محلی را انجام می داد.

 

 

در دوره قرنطینه کورنایی اعضای مسجد به طور طبیعی خدمات کمکی خود را برای کمک به افراد متاثر از ویروس کرونا ادامه دادند.

 

کار آنها شامل رساندن غذا و دارو به افراد آسیب پذیر و تحویل اقلام ضروری به نیروهای خط مقدم و سایر افرادی بود که برای حفظ امنیت شهروندان به آنها نیاز داشتند.

 

عادل توضیح داد که این اقدامات با اتکا بر تعالیم دینی مسلمانان صورت می گیرد.

 

وی افزود: ما از شبکه های رسانه های اجتماعی برای انجام کارهای خود استفاده  کردیم و از همه افراد برای کمک به بیماران و نیروهای خط مقدم مقابله با کرونا کمک خواستیم.

 

امام جماعت مسجد بیت الفتوح درباره واکسن ها نیز گفت: موقعیت مسجد به عنوان یک منبع قابل اعتماد در جامعه می تواند به توصیه های پزشکی دولتی کمک کند.

 

به گفته این امام جماعت جوان «میرزا مسرور احمد» ،رئیس مسجد بیت الفتوح هم کمک شایانی برای کمک به همه شهروندان جامعه در دوران قرنطینه کرونایی کرد.

 

در حال حاضر درهای مسجد بیت الفتوح به موجب دستورالعمل های جدید دولت انگلیس به روی نمازگزاران باز شده است.

 

به گفته امام عادل بدیهی است که فاصله اجتماعی و سایر اقدامات ایمنی برای افرادی که در نمازهای جماعت شرکت می کنند وجود دارد.

 

مسجد «بیت الفتوح» که در «موردن» لندن واقع شده است یکی از بزرگ ترین مساجد اروپای غربی است و ظرفیت پذیرایی از 13 هزار نمازگزار را دارد.

 

 این مسجد در سال 2003 میلادی با هزینه 15 میلیون پوندی که جامعه مسلمانان احمدیه آن را بر عهده گرفت ساخته شد.

 

نام مسجد «بیت الفتوح» به خاطر تلاش های متولیان آن برای اطعام افراد بی خانمان و انسجام جامعه محلی برای دفعات زیادی در روزنامه های انگلیسی آورده شده است.

 

«بیت الفتوح» دارای تاریخی از رویدادهای قابل توجه اس از جمله اینکه در مستند تلویزیونی سال 2015 میلادی از آن به عنوان «بزرگ ترین مسجد بریتانیا یاد شد.

 

مسجد بیت الفتوح در سال 2010 میلادی به عنوان «50 ساختمان برتر جهان» در نشریه «Spectator» معرفی شد.

 

این مسجد همچنین در مرکز کمپین وفاداری ، آزادی و صلح در سراسر انگلیس برای از بین بردن تصورات غلط درباره اسلام و ایجاد پل ارتباطی میان مسلمانان و غیر مسلمانان قرار داشت.

کد خبر 1019886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha