اقدامات منابع طبیعی استان ایلام  در حوزه های مختلف قابل تقدیر است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اقدامات اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام در بحث بیابان زدایی، جنگل کاری، توسعه نهالستان ها و طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در استان قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام‌« الله نور کریمی تبار» در حاشیه بازید از پروژهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران، اظهار کرد: تلاش هایی که برای مبارزه با بیابان زدایی و جلوگیری از گسترش کویر و کانون های گرد و غبار در منطه ابوغویر شهرستان دهلران انجام شده، قابل تقدیر است.

 

 وی به کاهش بارندگی ها در سطح کشور و استان به خصوص مناطق گرمسیری ایلام اشاره کرد و گفت: خطر گسترش مناطق کویری و هدر رفت آب های زیر زمینی به خارج از مرز و استان نیازمند هدایت و مدیریت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام افزود: یکی از اقدامات قابل تقدیر که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام که انجام داده است، کارهای آبخیزاری، آبخوانداری و کاشت درخت متناسب با شرایط اقلیمی منطقه مثل کنار و کهور است.

 

 حجت الاسلام کریمی تبار به کانون های گرد و غبار ابوغویر اشاره و تصریح کرد: قبلا این منطقه با کوچکترین باد شاهد آلودگی محیط زیست و ایجاد ریزگردها می شد ولی با اقدامات انجام شده تغییر چشمگیری در این منطقه به وجود آمده است.

 

 نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه منطقه ابوغویر یک زمانی  تهدید برای کشاورزان و نیروهای بومی آن منطقه بود و به ناچار منطقه را ترک می کردند، افزود: با اقدامات بیابان زدایی که منابع طبیعی انجام داده است علاوه بر امید به زندگی، افراد بومی مجدد به شغل کشاورزی و احیای اراضی کشاورزی خود اقدام کردند.

 

حجت‌الاسلام‌ کریمی تبار ابراز کرد: جنگلکاری ها و بیابان زدایی که در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان دهلران صورت گرفته است علاوه بر تثبیت آب های زیرزمینی، باعث سر سبزی منطقه شده است.

 

وی افزود: جنگل کاری و بیابان زدایی برکات خوبی برای استان در پی خواهد داشت که باید تداوم داشته باشد و از اقدامات مدیرکل منابع طبیعی و مجموعه همکاران وی و همه ادارات و افرادی که همکاری داشته اند تا تغییر چشمگیر در استان به وجود بیاید تشکر می کنم.

 

گفتنی است، در این بازدید حجت‌الاسلام‌ هواسی، نماینده ولی‌فقیه در منابع طبیعی استان، احمدی مدیرکل، فتحی، معاون بیابان و پارسه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران، حجت‌الاسلام‌ کریمی تبار نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام را همراهی کردند.

کد خبر 1019898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha