استقبال هنرمندان ۵۴ کشور از جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر

حق جو گفت: نخستین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر با ارسال ۲۰۰ اثر از سوی هنرمندانی از کشور های ایران، برزیل، چین، کانادا، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن برگزار شد.

«حمید حقجو» روز سه شنبه در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر با بیان اینکه ۵۴ کشور با ارسال ۲۰۰ اثر در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی و سی جی آی با نام ایران – بوشهر شرکت کردند، تصریح کرد: ایران، برزیل، چین، کانادا، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن از جمله کشورهای شرکت کننده در این جشنواره هستند.

 

دبیر فصل دوم جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر با بیان اینکه با توجه به اتمام مهلت آثار اکنون اکران آنها از طریق پلتفرم میدیو (MIDIO)   به عنوان نخستین بستر اینترنتی برای پخش پونمایی آنلاین در کشور آغاز شده ‌است اظهار داشت: در قالب اکران هر شب چهار اثر از طریق پلتفرم یاد شده اکران می‌شود و شرکت کنندگان باید در نهایت سه اثر برتر را از دیدگاه خود انتخاب کنند.

 

حقجو با اشاره به اینکه پس از پایان اکران پونمایی‌ها در اسفند ماه داوران هیات انتخاب و داوران پایان دوره در ۲ مرحله آثار ارسالی را ارزیابی می‌کنند، عنوان کرد: در نهایت آثار برگزیده جشنواره انتخاب و منتخبان فصل‌های نخست و دوم با اهدای جایزه و لوح مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: کشف و شناسایی افراد مستعد و ایجاد فرصت‌های مختلف برای اهالی انیمیشن و هنرهای دیجیتال و سی جی آی را از جمله ماموریت اصلی مسئولان برگزاری برای جشنواره انیمیشن بوشهر است.

 

حقجو یادآور شد: اختتامیه فصل نخست جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر برای سال گذشته تدارک دیده شده بود که به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های آن به سال جاری موکول شد.

 

دبیر فصل دوم جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر با اشاره به اینکه انتخاب و داوری آثار در ۲ بخش ملی و بین‌الملل انجام می‌گیرد اظهار داشت: در بخش‌های آن بهترین اثر، کارگردان، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم اولی، فیلم‌نامه، صدا گذاری و موسیقی، طراحی صحنه، کاراکتر و اثر سی جی آی انتخاب خواهد شد.

 

کد خبر 1019916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha