احداث منطقه ویژه کشاورزی در دزفول می‌تواند کشاورزی خوزستان را بن بست خارج کند

آوایی با بیان اینکه دزفول از ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی برخوردار است گفت: اگر وزارت کشاورزی و صمت با  احداث منطقه ویژه کشاورزی در دزفول موافقت کنند، مشکلات کشاورزی استان از بن بست خارج می‌شود.

«سید احمد آوایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: خوزستان منبع مولد ثروت کشور است و به تنهایی می‌تواند همه مشکلات ایران را حل کند لذا باید از بالاترین اهمیت برخوردار باشد.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: خوزستان دارای ظرفیت‌های زیادی از جمله در حوزه کشاورزی است و این استان می تواند انبار غله ایران باشد ولی با کم توجهی به آن کمتر از ۵۰ درصد استعداد این استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه امکانات فناوری و دانش خوزستان مربوط به ۵۰ سال پیش است اضافه کرد: بهره برداری نادرست از  محبت‌های الهی استان خوزستان کفران نعمت کرد اما باید از این امکانات و ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در خوزستان استفاده کنیم.

 

آوایی تصریح کرد: دشت خوزستان میلیون‌ها تن محصولات غذایی تولید می شود و می تواند مهم‌ترین قطب صنایع غذایی نه تنها در کشور بلکه در غرب آسیا به دلیل مجاورت با کشورهای عربی باشد اما به دلیل سیاه گذاریهای اشتباه مجبور است با محصولات خام خود را با نازلترین قیمت به بازار عرضه کند و یا در مواقع فراوانی تولید آن را دفع کند.

 

وی ابراز کرد: در صورتی که وزارتخانه‌های کشاورزی و صمت موافقت کنند مدیران شهرستان آمادگی کامل برای تاسیس یک منطقه ویژه اقتصادی با رویکرد صنایع تبدیلی کشاورزی را دارند و با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی دزفول احداث یک منطقه ویژه کشاورزی خوزستان را از بن‌بست فعلی نجات خواهد داد.

 

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی برداشت بی رویه آب از سرچشمه های رود های دز و کارون را اقدامی غلط دانست و یاد آور شد: با توجه به اینکه استان خوزستان جلگه این اقدام باعث می‌شود  کشاورزی استان منهدم شود لذا باید  این اقدام غلط توسط محیط‌ زیست متوقف شود.

 

کد خبر 1020486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha