با نگاه به اقتصاد مقاومتی به خوداتکایی در تمام عرصه ها می رسیم

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: باید در اقتصاد به درون زایی برسیم. آنچه در داخل می توانیم تولید کنیم به آن اتکا کنیم که به طور قطع به در بسیاری از تولیدات در داخل دست یافته ایم، با نگاه به اقتصاد مقاومتی به خوداتکایی در تمام عرصه ها می رسیم.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی گام های خوبی برداشته شده است. زمانی برای نان خوردن وابسته به خارج از مرزها بودیم. در زمان جنگ تحمیلی گندم را خارج از کشور وارد می کردیم و بسیاری از این محصولات در هنگام حمل با کشتی مورد هدف قرار می گرفت و ما تا نان خوردن وابسته بودیم.

 

امام جمعه ایلام اظهار کرد: زمانی برای مصرف بنزین وابسته بودیم و دشمن تهدید کرد که بنزین شما را تحریم می کنیم. در این زمینه تلاش های خوبی انجام شد و در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم. در تولید بنزین نیز توانستیم به خودکفایی دست یابیم و در مرحله بعدی به صادرات آن نیز رسیدیم.

 

وی ادامه داد: در بسیاری از اقلام مورد نیاز امروز کشور به نقطه خوداتکایی دست یافته است. دنیای امروز دنیایی است که هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند که صددرصد اقتصاد داخلی داشته و وابسته به خارج از مرزها نیست. امروز دنیا به هم وابسته است اما باید تلاشی انجام شود تا این نیازمندی به حداقل برسد و خوداتکایی در کشور به شکل پایدار باقی بماند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در هر جایی که فرامین مقام معظم رهبری برای مسئولان اجرایی و کارگزاران نصب العین قرار گرفته و در این زمینه تلاش کردند که تحقق این فرامین صورت گیرد به خوبی پیشرفت کرده ایم و در هر عرصه ای که نگاه مجریان امر به بیرون از مرزها بوده است و احساس حقارت کرده و تصور کرده اند که نمی توانند و باید دست نیاز به سمت بیگانه دراز کنیم، ضربه خورده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: راهکار اصلی این است که باید در اقتصاد به درون زایی برسیم. آنچه در داخل می توانیم تولید کنیم به آن اتکا کنیم که به طور قطع به بسیاری از تولیدات در داخل دست یافته ایم و در صنایع دفاعی در جایگاه خودکفایی هستیم. در جایگاه هسته ای پیشرفت کرده ایم با نگاه به اقتصاد مقاومتی به این موفقیت ها دست یافتیم.

کد خبر 1021066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha