برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب/ ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد آزاد می شوند

توزیع ۱۲ هزار بسته غذای گرم در نقاط محروم، معم کردن ۱۲ طلبه، آزادسازی ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد و البته اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری در ایام دهه فجر از جمله مهم ترین برنامه های کمیته های تخصصی دهه فجر استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ در آستانه گرامی‌داشت دهه فجر، چهارمین نشست خبری مشترک با حضور کارگروه های بسیج، حوزه و روحانیت، اماکن مقدسه، اصناف و بازاریان ذیل ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی امروز شنبه (یازدهم بهمن ماه) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

 

سرهنگ «حمید معین» مسئول کارگروه بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر در خراسان شمالی به اجرای 19 هزار و 800 برنامه ثبت شده این کارگروه اشاره کرد و گفت: همزمان با این روزها 12 هزار بسته غذای گرم توزیع می شود و با هدف محرومیت زدایی گروه های جهادی برای انجام خدمات درمانی به مناطق کم برخوردار خواهند رفت.

 

وی با تأکید بر اینکه کمک به آزادی 35 زندانی جرایم غیرعمد هم از برنامه های این کارگروه است، ادامه داد: جشن های انقلاب اسلامی، جشنواره مردمی سرود مقاومت، برگزاری رزمایش، انجام ویزیت رایگان، جشنواره بازی های بومی و غذاهای محلی از دیگر برنامه های کارگروه بسیح استان است.

 

معین همجنین افتتاح درمانگاه بسیج در ساختمان استیجاری در شهر آشخانه، کلنگ زنی ساختمان آن، افتتاح سالن ورزشی در شهرستان گرمه و چهار مدرسه در شیروان و اسفراین با عنوان طرح کرامت را از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری بسیج اعلام کرد.

 

حجت الاسلام «مهدی مهرپویان» مسئول کارگروه حوزه و روحانیت ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی هم به اجرای 185 عنوان برنامه اشاره کرد و گفت: پروژه مدرسه فاطمیه با حضور آیت الله آملی در شهرستان فاروج در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال برنامه‌هایی برای تبیین گام دوم انقلاب با عنوان «آمریکا منفی ۲۰» و «ایران ۲۰» با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: نشست های بانوان انقلابی با حضور آیت الله مصباح آملی در روز سه شنبه 15 بهمن برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی عمامه گذاری 12 طلبه برای اولین بار، برگزاری 5 مسابقه کتاب خوانی و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب از دیگر برنامه های شاخص کمیته روحانیت استان است.

 

حجت الاسلام «علی پرهیزکار» مسئول کارگروه اماکن مقدسه هم برنامه های شاخص بقاء متبرکه را 5 کرسی تلاوت و تفسیر، 7 محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی و همچنین برنامه قرائت تصحیح نماز برای 500 نفر اعلام کرد.

 

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) امام زاده سید عباس(ع)  با حضور بانوان غبارروبی می شود و کاروان های شادی از این امامزاده و امامزاده حمزه رضا شیروان به راه خواهند افتاد.

 

حجت الاسلام «محمدعلی سالاری» رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم رشد برنامه های سال جاری را نسبت به سال گذشته 20 درصد اعلام کرد و گفت: امسال 21 کارگروه تخصصی در استان داشتیم و در مجموع 42 جلسه کارگروهی برای گرامی داشت دهه فجر از مرداد تا کنون برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه کارگروه بسیج بیشترین ثبت برنامه دهه فجر را امسال به خود اختصاص داد، خاطرنشان کرد: متأسفانه فقط 45 دستگاه فعالیت های دهه فجر را در سامانه به ثبت رساندند و بقیه ارگان ها نسبت به این مهم غفلت کردند.

 

به گفته وی تمام برنامه های ثبت شده نهادها 12 هزار و 843 برنامه ذیل 25 عنوان برنامه است.

 

گفتنی است؛ برنامه 22 بهمن در خراسان شمالی به صورت راهپیمایی خودرویی خواهد بود و تمام خودروها که مجوز حرکت در شهر را دارند می توانند در این راهپیمایی شرکت کنند.

 

 

 

کد خبر 1021349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha