ساخت      ۴۹ درصد کلاس های درس با مشارکت خیرین  در پنج سال اخیر

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی پنج سال اخیر حدود ۴۹ درصد از کلاس های درس ساخته شده در کشور با مشارکت خیرین بوده که به طور میانگین روزانه یازده کلاس درس را شامل می شود.

 

 «مهرالله رخشانی مهر»، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به ساخت کلاس درس از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون گفت: بیش از 9 هزار و 300 فضای آموزشی در قالب حدود 46 هزار کلاس درس با زیربنای بیش از شش میلیون متر مربع به بهره برداری رسیده است.

 

وی افزود: به طور میانگین روزانه 31 کلاس درس با حدود 4 هزار و 200 متر مربع ساخته شده است. در مجموع می توان گفت 81 هزار و 500 کلاس درس هدیه دولت تدبیر و امید به دانش آموزان بوده است.

 

رییس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس گفت: خیرین مدرسه ساز به منظور ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور بیش از 84 هزار میلیارد ریال را متعهد شده اند. طی پنج سال اخیر حدود 49 درصد از کلاس های درس بهره برداری شده با مشارکت خیرین مدرسه ساز بوده است.

 

وی ادامه داد: 17 درصد از آن کلاس درس ها توسط خیرین مدرسه ساز و 32 درصد با مشارکت خیرین و دولت ساخته شده است.

 

رخشانی مهر بیان کرد: در این سال ها بیش از 35 هزار کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده است که به طور میانگین روزانه یازده کلاس درس را شامل می شود.

 

رخشانی مهر با اشاره به سیل فروردین ماه استان های گلستان، لرستان و خوزستان گفت: در این سیل 122 مدرسه با 538 کلاس درس تخریب و چهار هزار و 118 کلاس درس نیز آسیب جزیی و اساسی دیدند. پروژه های تعمیراتی تا پایان مهر ماه سال گذشته به پایان رسید و با آغاز سال تحصیلی جدید بهره برداری شد.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس نیازمند بازسازی نیز تا مهر امسال به بهره برداری رسیده اند. اعتبار هزینه شده به منظور بازسازی این مناطق از طریق کمک های ملی، استانی و خیرین مدرسه ساز تامین شده است که سهم خیرین حدود دو هزار و 100 میلیارد ریال بوده است.

 

به گفته رخشانی مهر، در این مدت به طور متوسط در هر روز یک کلاس درس جدید احداث و هفت کلاس درس با انجام تعمیرات به بهره برداری رسیده است.

 

وی همچنین به زلزله استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در سال 96 در زلزله سرپل ذهاب 78 مدرسه با 115 کلاس درس دچار آسیب های جزیی و کلی شدند. تا مهر ماه امسال 262 مدرسه با یک هزار و 65 کلاس درس و اعتبار بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از این میزان یک هزار و 380 میلیارد ریال توسط کمک های خیرین و یک هزار و 630 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تامین شد.

کد خبر 1021546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha