رونق گردشگری فارس در مثلث طلایی گردشگری ایران

طبیب لقمانی گفت: انعقاد تفاهم نامه میان شهرهای شیراز، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران گام موثری در رونق گردشگری فارس به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید علی نقی طبیب لقمانی»، امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: دبیرخانه مثلث طلایی گردشگری ایران در استان فارس با هدف رونق گردشگری تشکیل شده است.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس افزود: این دبیرخانه در پی انعقاد تفاهم نامه برای گسترش و تقویت حوزه‌های مرتبط با گردشگری میان شهرهای اصفهان، یزد و شیراز با نگاهی ویژه به وجه مشترک گردشگری فرهنگی و تاریخی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: انجام تبادلات گردشگری میان این سه شهر تاریخی کشور دارای نتایج مطلوبی است که توسعه گردشگری را در پی خواهد داشت.

طبیب لقمانی تصریح کرد: با تشکیل این مثلث گردشگری، ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و مذهبی به یکدیگر و سایر نقاط کشور شناسانده خواهد شد و فرصت تحقیق و پژوهش نیز در این زمینه فراهم می شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های انسانی، رویکردهای فرهنگی، تاسیسات گردشگری و ... در این میان نقش و سهم قابل توجهی دارد که باید مورد تقویت و برنامه ریزی قرار بگیرد.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس با تاکید بر نقش رسانه ها بیان کرد: رسانه ها زبان گویا و مشترکی برای معرفی ظرفیت های گردشگری هستند که می توانند در جذب سرمایه گذار و گردشگر در حوزه گردشگری موثر واقع شوند.

وی با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی صنعت گردشگری در استان فارس گفت: در این مجمع جوانان به صورت ویژه حضور دارند و از صاحبنظران و ظرفیت خرد جمعی برای توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری استان و تحقق اهداف این حوزه استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 1021580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha