۹ پروژه تامین و انتقال آب در هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

ملایی گفت: به مناسبت دهه فجر ۹ پروژه تامین و انتقال آب با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریالدر استان هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « هوشنگ ملایی » در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهه فجر یادآور طلوع خورشید حق‌طلبی و عدالت‌خواهی در دستان معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) است.

 

وی ضمن اهمیت اطلاع‌رسانی اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شاخص‌های توسعه‌ در مناطق مختلف کشور رشد چشمگیری پیدا کرده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به پروژه‌های شرکت آب منطقه‌‌ای هرمزگان در دهه، ابراز داشت: در دهه فجر سال‌جاری، 9 پروژه تامین و انتقال آب افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
 

 

 آب‌رسانی به صنایع تولیدی و فرآوری مصالح معدنی؛ معدن تنگ زاغ

 

ملایی تصریح کرد: طرح آب‌رسانی به صنایع تولیدی و فرآوری مصالح معدنی در شهرستان حاجی آباد یکی پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

 

وی با ذکر این اینکه، پروژه آبرسانی به معدن تنگ زاغ با اعتبار 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه اقداماتی نظیر، اجرای بیش از 2 هزار و 500 متر خط انتقال، احداث سه حوضچه تخلیه هوا، یک حوضچه تخلیه آب و حفر و تجهیز یک حلقه چاه انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان تشریح کرد: پروژه فوق زمینه اشتغال بیش از 100 نفر از مردم منطقه را فراهم کرده است.
 

آب‌رسانی به شهرک صنعتی تیاب

 

ملایی مطرح کرد: آب‌رسانی به شهرک صنعتی تیاب (میناب) از دیگر پروژه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای در دهه فجر امسال است.

 

وی با ذکر این نکته که این پروژه در راستای جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، اذعان کرد: این پروژه که با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، زمینه اشتغال بیش از 300 نفر را نیز فراهم می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: برای افتتاح پروژه آب‌رسانی به شهرک صنعتی تیاب، 3.4 کیلومتر لوله به قطر 250 میلی‌متر، 3.8 کیلومتر لوله به قطر 200 میلی‌متر و 15 دستگاه حوضچه شیرآلات احداث شده است.
 

ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه جاماش

 

ملایی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه جاماش، گفت: حدود 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری از آن، برخی از مراکز جمعیتی کنار رودخانه جاماش در برابر سیلاب‌های احتمالی ایمن خواهد شد.

 

وی با ذکر این نکته که با اجرای این پروژه برای 100 نفر اشتغال ایجاد می‌شود، ادامه داد: احداث دایک خاکی به طول 8.5 کیلومتر و با ارتفاع 3 متر و پوشش سنگی در طرفین رودخانه برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
 

 ساماندهی و کنترل سیلاب در رودخانه جلابی

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان اینکه کلنگ ساماندهی و کنترل سیلاب در رودخانه جلابی در دهه فجر به زمین زده خواهد شد، ابراز داشت: بیش از 232 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است که اشتغال 70 نفری را نیز در پی خواهد داشت.

 

ملایی تصریح کرد: احداث دایک خاکی با پوشش سنگی در طرفین رودخانه جلابی به طول 6.5 کیلومتر با ارتفاع 4 متر در دستور کار این پروژه قرار دارد.
 

فاز نخست سد تغذیه مصنوعی سیرمند

 

وی گفت: فاز اول پروژه تغذیه مصنوعی سد سیرمند در شهرستان حاجی آباد نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به اعتبار 80 میلیارد ریالی این پروژه، تشریح کرد: با اجرای این پروژه شرایط اشتغال برای 500 نفر از مردم منطقه مهیا می‌شود.

 

ملایی با اشاره به اهمیت احداث سدهای تغذیه مصنوعی برای احیاء دشت‌ها، مطرح کرد: برای این پروژه احداث سد سیمانی به ارتفاع 12 متر و طول 24 متر در دستور کار قرار دارد. ایجاد راه دسترسی به طول 800 متر از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای اجرا این سد تغذیه مصنوعی است.
 

ساماندهی رودخانه میناب و گوربند

 

وی اظهار کرد: کلنگ ساماندهی رودخانه گوربند و میناب در هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر 850 میلیارد ریال به زمین زده می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان اینکه با اجرای این پروژه زمینه اشتغال بیش از 200 نفر ایجاد می‌شود، اظهار کرد: احداث دایک به طول 14 کیلومتر و ارتفاع 3 متر در رودخانه میناب و احداث دایک به طول 2 کیلومتر و ارتفاع 3 متر در رودخانه گوربند از جمله مشخصات فنی این پروژه است.


 
اجرای شبکه اصلی توزیع آب به 500 هکتار از اراضی دشت شمیل

 

ملایی با اشاره به کلنگ زنی اجرای شبکه اصلی توزیع آب شمیل، گفت: این پروژه که با اعتبار با 50 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، زمینه اشتغال بیش از هزار و 500 نفر از مردم منطقه را نیز فراهم می‌کند.

 

وی عنوان کرد: برای پروژه اجرای شبکه اصلی توزیع آب به 500 هکتار از اراضی دشت شمیل اقداماتی نظیر لوله‌‌گذاری به طول چهار هزار و 500 متر با قطرهای 200 الی 315 و احداث 25 حوضچه شیرآلات انجام شده است.
 

انتقال و توزیع آب به 2500 هکتار از اراضی دشت میناب

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به پروژه انتقال و توزیع آب به 2500 هکتار از اراضی دشت میناب، ابراز داشت: برای بهره‌‌برداری از این پروژه اعتباری حدود 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که شرایط ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از چهار هزار نفر از مردم منطقه را ایجاد می‌کند.

 

ملایی تصریح کرد: این پروژه شامل انتقال و توزیع آب به بیش از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی دشت مرکزی میناب است که برای اجرای آن اقداماتی نظیر 32 کیلومتر لوله‌گذاری با قطرهای مختلف و احداث 150 حوضچه شیرآلات در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1021614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha