۱۲بهمن آغاز ایام‌الله دهه فجر/ گلزار شهدای صومعه‌سرا گلباران شد

همزمان با ۱۲ بهمن آغازین روز از ایام‌الله دهه فجر گلزار شهدای مسجد جعفری صومعه‌سرا گلباران شد.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: 42 سال پیش در چنین روزی درست در روز 12 بهمن 1357 حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از 15 سال تبعید از وطن، در میان سیل عظیمی از استقبال کنندگان قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت.

 

بعد از 10 روز از ورود ایشان به خاک وطن یعنی در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و به همین مناسبت این 10 روز را دهه فجر نامیده‌اند و اکنون چهل و دو سال است که در این دهه برنامه‌ها و مراسمات و جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود.

 

امروز که همزمان با 12 بهمن آغازین روز از ایام‌الله دهه فجر است مسئولان و اصحاب رسانه شهرستان صومعه‌سرا با حضور در گلزار شهدای مسجد جعفری ضمن گلباران قبور شهدا، با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید پیمان کردند.

 

 

*نواختن زنگ انقلاب در صومعه‌سرا

 همزمان با سراسر کشور زنگ انقلاب در مدارس شهرستان صومعه‌سرا به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی طنین انداز شد، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان صومعه‌سرا به صورت نمادین در مدرسه دخترانه ستایش با حضور مسئولان به صدا درآمد.  

 

در این آیین تعداد محدودی از دانش‌آموزان حضور داشتند و مابقی دانش‌آموزان این مراسم را به صورت زنده از شبکه شاد تماشا می‌کردند.

 

 

«حسین بالو» با بیان اینکه ملت ایران با همت و تلاش در برابر رژیم طاعوت که حامی ابرقدرت جهان بود ایستادند و با عنایت خداوند متعال به پیروزی دست یافتند اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس هم جوانان و نوجوانان با همت و توکل به خدا توانستند در برابر دشمن بایستند و به پیروزی برسند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه نسبت به چهل سال گذشته در عرصه‌های علمی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و مقام‌های گوناگونی کسب کرده‌ایم افزود: همه باید در راستای حفظ اصول اخلاقی و اسلامی پشتیبان هم باشیم که یکی از نشانه‌های اخلاق خوب احترام به یکدیگر و تلاش برای پیشرفت هم و وحدت و همدلی است.

 

گفتنی است در ادامه برنامه‌های نخستین روز ادهه مبارک فجر، فرماندار صومعه‌سرا به همراه امام جمعه و رییس بنیاد شهید شهرستان با خانواده‌های معظم شهدا دیدار کردند.

کد خبر 1021716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha