در سایه مقاومت می توانیم به اهداف انقلاب اسلامی برسیم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر انقلاب اسلامی گفت: ما می توانیم در سایه مقابله با نظام سلطه و مقاومت به اهداف انقلاب اسلامی برسیم.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خودباوری ملت ایران از سال های قبل از انقلاب شکل گرفت. ما باور کردیم که می توانیم یک رژیم دست نشانده را با یک رژیم مترقی مبتنی بر مردم سالاری دینی عوض کنیم و به محض اینکه این تفکر شکل گرفت، انقلاب اسلامی سرعت پیدا کرد نظام جمهوری اسلامی از دل این تحول به دنیا آمد و رویکرد نه شرق و نه غرب یعنی اتکا به خود در این راستا شکل گرفت.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مبانی اسلامی به عنوان مبنای رفتاری جمهوری اسلامی ایران بوده است و اگرچه ما تا رسیدن به قله فاصله داریم اما حرکت رو به شتاب و فزاینده ای نیز خواهیم داشت. امروز داشتن بیشترین آمار دانشجویان و فارغ التحصیلان کارآمد یعنی اینکه ما از یک سرمایه عظیم انسانی برخورداریم. توسعه دانشگاه ها در کل کشور و به پهنای همه کشور نشان می دهد که ما امروز می توانیم تولید علم را به عنوان یک موضوع فراگیر کشوری داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از محققان و پژوهشگران ما کسانی هستند که در روستاها و مناطق محروم درس خوانده اند. امروز فقط یک پایتخت نیست که یک دانشگاه و چند دانشگاه داشته باشد. در عرصه فنی، اجتماعی و فرهنگی و در موضوعات متعدد پژوهشی و تحقیقات کشور حرف های جدی برای گفتن نه در سطح داخل بلکه در سطح بین المللی دارد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک پدیده زنده، پویا و رو به رشد باید مورد بررسی قرار گیرد قطعا آنچه که الان هستیم بسیار فراتر از آن چیزی است که دیروز و در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم اما این به آن معنا نیست که ما به نقطه مطلوب رسیده ایم بلکه ما یک جریان رو به حرکت و رو به رشد را تجربه می کنیم که اگر امروز می توانیم موجود زنده به فضا بفرستیم، دیروز و در دوران قبل از جمهوری اسلامی به سیم خاردار محتاج بودیم و آن را وارد می کردیم.

 

وی گفت: امروز اگر می توانیم واکسن بومی برای مقابله با کرونا بسازیم در سال های نه چندان دور می بایست برای انجام عمل های جراحی ساده به لندن و یا کشورهای اروپایی می رفتیم.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما از یک سو کشوری بسیار پر شتاب برای پیشرفت را شاهدیم به گونه ای که امروز بالاترین رشد علمی جهان متعلق به ایران است اما از سوی دیگر همین پیشرفت ها سبب شده است که نیاز بالاتری برای دست یابی به حد بالاتری از آسایش و آرامش برسیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در سایه مقابله با نظام سلطه و تداوم روند مقاومت می توانیم به اهداف انقلاب اسلامی و افق های تعریف شده مان برسیم. 

کد خبر 1021834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha