توانمندسازی طلاب در دستور کار مرکز خدمات حوزه های علمیه مازندران

حجت الاسلام ابوترابی گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه مازندران در راستای توانمندسازی خانواده طلاب، دوره های گوناگونی شامل دوره های فرهنگی، خیاطی، گلدوزی، پرورش حیوانات خانگی، پرورش بلدرچین و ... تا به امروز برگزار کرده واستقبال خوبی هم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمود ابوترابی»، امروز(12بهمن) در دیدار مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان مازندران با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن تجدید بیعت با اهداف ارزشی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد:در این ایام جا دارد از همه کسانی که در مسیر تحول تعالیم و استمرار انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف از جان و مال و آبروی خود مایه گذاشتند یاد کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه مازندران بیان کرد: طلاب برادر هزار و ۸۸۶ نفر شامل ۸۶۸ نفر متاهل و هزار و ۱۸ نفر مجرد و ۲۶۹ نفر در کادر اداری اعم از اساتید در مرکز مدیریت استان حضور دارند.

 

وی به فعالیت 18نفر در کادر مرکز مدیریت اشاره کرد و گفت: در بخش خواهران ۲ هزار و ۲۵۹ نفر طلبه داریم که هزار و ۴۳۶ نفر متاهل و ۸۲۳ نفر مجرد هستند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به کادر اساتید مرکز مدیریت حوزه استان متشکل از ۳۲۵ نفر ، افزود: مرکز خدمات استان هم ۱۴ نفر کادر اداری دارد.

 

وی با بیان اینکه مستمری بگیران ما در استان ۴۵۹ نفر هستند، گفت: همچنین تعداد از کار افتاده ها ۲۰۶ نفر و تعداد مرحومین هم ۲۵۳ نفر هستند.

 

حجت الاسلام ابوترابی کل افراد تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه مازندران را ۶ هزار و ۳۳۶ نفر طلبه اعلام کرد و افزود: هزار و ۷۵ نفراعم از مقربین مستقر هجرت بومی برادر و خواهر و مدارس امین هستند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۳ و نیم میلیارد وام در سال‌های گذشته توسط مرکز خدمات به طلاب استان اهدا شده است، گفت:حدود ۸ میلیارد تومان وام بانک ملی، ۵۰۰ میلیون وام از بانک رسالت و ۵۰ مورد معرفی برای دریافت وام کمیته امداد داشتیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه هدف ما در مرکز خدمات صرف اعطای خدمات نیست بلکه توسعه حوزه‌های علمیه در بخش‌های تبلیغ، تهذیب و تعلیم با نگاه تعلیمی علمی و ترویجی است، اظهار کرد: بحث معیشت، مسکن، سلامت، چکاب و درمان طلاب و خانواده‌های آن‌ها مورد توجه است.

 

وی بیان کرد: ما در راستای توانمندسازی خانواده طلاب، دوره های گوناگونی تا به امروز برگزار کرده ایم که از جمله آنان، دوره های فرهنگی، خیاطی، گلدوزی، پرورش حیوانات خانگی، پرورش بلدرچین و ... بوده و هیچ اشکالی هم ندارد.

 

حجت الاسلام ابوترابی گفت: تعداد زیادی روحانی طرح هجرت در سطح استان مازندران داریم که می توانند با کمک خانواده خود این کارها را انجام دهند.

 

وی یادآورشد: ما با فنی حرفه ای قرارداد داریم که خانواده های طلاب بتوانند کارهای فنی و حرفه های گوناگون مختص مردان و زنان را یاد بگیرند و البته استقبال خوبی از طرح توانمندسازی شده و کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

 

کد خبر 1021853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha