کار فرهنگی در نوع خدمت رسانی بالاترین خدمت است

آیت الله عبادی با بیان اینکه کار فرهنگی در نوع خدمت رسانی بالاترین خدمت است، گفت: در مسائل اعتقادی، جریانات سیاسی و مسائل اقتصادی باید همراه با راستگویان بود چون امروز مشکلات ما بخاطر آدم‌های دروغگو، دشمن پرست، منافق و توجیه گرها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۳بهمن) در دیدار با فعالان فرهنگی استان اظهار کرد: پیامبرانی که مبعوث شدند دارای پیام و مکتب هستند و این جهانی هستی و انسان آفرینش خداست و دین خدا هم برنامه رشد این انسان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیام پیامبران الهی این است که همه رشد و خیر ما در تبعیت از آنهاست که ما راه از عبادت طاغوت، نفس، جهل و فساد نجات می دهند و به عبودیت خدای متعال راهنمایی می کنند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه خداوند متعال به عبودیت نیازی ندارد و این انسان است که به عبودیت نیاز دارد، افزود: براساس آیه ۲۵ سوره حدید خداوند می فرماید:«ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنن».

 

وی ادامه داد: اگر عدالت در جامعه بشری حفظ می شد همه به کمال می رسیدند اما آنچه مانع این قضیه است کسانی هستند که با بعثت و پیشوایی پیامبران مخالف و تابع هوای نفس و طاغوت بودند و به صورت نظامی، نفاق، اقتصادی، مفاسد اجتماعی،نفوذ و تبلیغاتی علیه پیامبران و جانشینانشان می جنگیدند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شیاطین جنّی و انسی در طراحی توطئه های شیوه های را اتخاذ می کنند که افراد بی تجربه در دام آنان گرفتار می شوند، تصریح کرد: یکی از شیوه های شیاطین مشغول کردن مردم به دین‌های متعدد(عرفان های کاذب) است و به اسم دین تکفیر می‌کنند، شما در هر زمانی از تاریخ که نگاه کنید این جنگ‌ها همواره بوده است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه فتنه های شیاطین در دوران آخرالزمان فراوان است، افزود: اما در عین حالی که فتنه ها فراوان است اما شرایط و نعمت هایی هم هست که بهترین زمان برای کسانی است که قدر این فرصت را بدانند و در روایات آمده است مقام کسانی که پیش از ظهور در اعتقادشان ثابت بمانند و به آن عمل کنند از مقام کسانی که بعد از ظهور باشند بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه شما کمر همت بستید و از مکتب انبیاء در حال دفاع هستید، ادامه داد: یک از فتنه های عظیم دشمن بمباران شبهات نسبت به دین حق از طریق فضای مجازی است، شبهه به دین اسلام وارد می کنند، اما نسبت به ادیان بت پرستی و گاو پرستی هیچ نظری ندارند، عرفان‌های کاذب را اصلا کار ندارند، اما در مقابل اسلام موضع می گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول تاریخ استکبار برای اینکه مردم را در جهان به استضعاف بکشانند و بر مردم مسلط شوند، بین آنها اختلاف می اندازد و ادیان متعددی اختراع می‌کند، گفت: همه‌ی انسان ها که نمی توانند همه علوم را فراگیرند، اما باید برای انتخاب درست در کنار افراد صادق باشند، هر کدام از افرادی که در رفتار و گفتار خود صادق اند، باید همراه آنها بود همان گونه که خداوند در قرآن کریم می فرمایند: «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ».

 

آیت الله عبادی به سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی اشار کرد و افزود: همه مردم از کوچک تا بزرگ از ایشان استقبال کردند، در هنگام وفات ایشان در تشییع پیکرشان سنگ تمام گذاشتند چرا که امام خمینی(ره) صادق بود و مردم شیفته ایشان بودند.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه با وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیگر دنبال شبه رفتن معنا ندارد، تصریح کرد: وقت صرف کردن به اینکه انگلیس یا ترامپ و بایدن چه می گوید بیهوده است، امروز باید دنبال صدق رفت، چرا که صدق معیار حق است.  آنچه پیغمبران و جانشینان آنها و علمای راستین می فرمایند، صدق است چون مطابق آن حقی است که وجود دارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در مسائل اعتقادی، جریانات سیاسی و مسائل اقتصادی، باید همراه با راستگویان بود، ادامه داد: باید از افرادی که با پول و سرمایه های مردم اختلاس می کنند، توجیه گر و یا دروغ می گویند، فاصله گرفت و به دنبال انسان‌های صادق رفت که بیشتر از حق خود نمی گیرد مانند آدم هایی همچون مرحوم علامه مصباح یزدی(قدس سره) که ملاصدرای زمانه بود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به آیه «قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» بیان کرد: پیدا کردن راه درست کار سختی نیست بلکه خودمان هستیم که اشتباه می کنیم و امروز مشکلات ما سر آدم‌های دروغگو، دشمن پرست، منافق و توجیه گرها است، اگر به اسلام و انقلاب خود عمل کنیم هیچ مشکلی نداریم.

 

وی با تأکید بر اینکه خدمتگزاری به خلق بهترین عبادت است، اظهار کرد: کار فرهنگی در نوع خدمت رسانی بالاترین خدمت است و هر کسی هر گره‌ای از مردم بگشاید بالاترین عبادت را داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قضایای تلخی در این ۴۲ سال انقلاب تجربه کرده ایم، گفت: اما با همه این تلخی ها به همت شما عزیزان میوه‌های شیرینی به  بار خواهد نشست، این درحالی است که دریچه‌های امید برای مردم باز شده است و استحکامی حاصل شده و همچنین در سراسر جهان مردم کشورهای مختلف شعارعدالت خواهی می‌دهند، امروز دنیا حرف انقلاب اسلامی را به زبان خودشان فریاد می زنند.

 

 

کد خبر 1022070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha