​۱۲۴ پروژه عمرانی در مانه و سملقان افتتاح شد

فرماندار مانه و سملقان گفت: تعداد ۱۲۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان در دومین روز از ایام دهه فجر با حضور معاون توسعه و منابع انسانی استاندار و مسئولان و برخی از علمای اهل سنت به صورت متمرکز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مانه و سملقان؛ «علی بیگ زاده» امروز دوشنبه (۱۳ بهمن) در آیین افتتاح متمرکز پروژه های مانه و سملقان با بیان اینکه روحانیت شیعه و سنی نقش به سزایی در پیروزی انقلاب داشتند، افزود: این انقلاب با اتحاد و همدلی و ایمان و اتکا به خدا به دست آمد. 

 

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنان این نظام از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی خود را با گرفتن بزرگان و دانشمندان و نخبگان بارها نشان داده اند.

 

وی گفت: ایجاد پدیده شوم داعش توسط دشمنان اسلام یکی دیگر از این دشمنی ها بود که شهید حاج قاسم سلیمانی مقابل آنان ایستاد و امروز راهش ادامه دارد.

 

وی با اشاره به تحریم ها گفت: این تحریم ها بر روی مردم ایران تأثیر نگذاشته است بلکه خودکفاتر شده ایم و به پیشرفت های بهتری دست یافته ایم.

 

«محمود رضا معموری» فرماندار مانه و سملقان هم گفت: این پروژه ها شامل پروژه های آموزشی، ورزشی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، برق و آب و فاضلاب است.

 

وی بیان کرد: خانه جوان، برق رسانی، نصب هزارو ۱۰۰ فقره انشعاب آب، افتتاح سالن چند منظوره ورزشی، احداث آموزشگاه چند کلاسه روستای مرزی شبلی، احداث کتابخانه عمومی روستای قلعه خان و طرح تجمیعی آبیاری نوین از جمله این پروژه ها است.

 


وی با معرفی پتانسیل های شهرستان گفت: تعداد ۲۴ واحد صنعتی فعال با ۵۰۰ نفر اشتغالزایی، اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر در بخش کشاورزی و تولید سالانه ۹۰ هزار تُن گندم، تولید ۲۲۰ هزار تُن تولید زراعی و ۳۰ هزار تُن تولید باغی از جمله این پتانسیل ها است.


معموری بیان کرد: شهرستان مانه و سملقان از لحاظ کشاورزی به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می شود و با توجه به تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن خوشبختانه چرخه اقتصادی در این شهرستان با قوت فعال بوده است.


وی تصریح کرد: ۹۹ درصد مردم شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند و روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق بهره مندند.

 

کد خبر 1022239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha