جریان آزادسازی آیت الله قمی از مأموران شاه پس از نماز عیدفطر سال ۵۷

حجت الاسلام رضایی محلاتی گفت: پس از برپایی نماز عیدفطر نمازگزاران به سمت منزل آیت الله قمی در خیابان برغان که تحت نظارت نیروهای امنیتی رژیم بود رفتند و ایشان را آزاد کردند.

« حجت الاسلام فضل الله رضایی محلاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص نماز عید فطر سال 1357 در کرج گفت: نماز عید فطر در سال 57 یکی از مهمترین رویدادهای پیش از انقلاب اسلامی در شهر کرج بود.

 

امام مسجد و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: پس از برپایی آئین نماز عیدفطر نمازگزاران به سمت منزل آیت الله قمی در خیابان برغان که تحت نظارت نیروهای امنیتی رژیم بود رفتند.

 

وی اظهار کرد: مردم آیت الله قمی را از دست مأموران نجات دادند و او را آزاد کردند، که این اتفاق با هدایت حجت الاسلام قدس محلاتی انجام شد.

 

وی ادامه داد: آیت الله قمی را به مسجد جامع در خیابان چالوس بردیم و در آنجا ایشان سخنرانی در خصوص اهمیت انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) بیان کرد.

 

امام مسجد جامع رجایی شهر کرج بیان کرد: همزمان با قائله 17 شهریور سال 57 رژیم شاهنشاهی در کرج نیز حکومت نظامی برپا شد.

 

حجت الاسلام رضایی محلاتی اظهار کرد: امروزه کانون فرهنگی هنری مسجد با تربیت و هدایت نسل امروز تفکر و روحیّه انقلابی را ترویج و تبیین می کند. 

 

امام مسجد جامع رجایی شهر کرج خاطرنشان کرد: ائمه مساجد نقش ویژه ای در تبیین انقلاب اسلامی دارند به ویژه آنکه مساجد مهمترین خاستگاه و محور مبنایی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران است. 

 

 

کد خبر 1022289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha