توزیع سه هزار ماسک رایگان در مدارس عشایری شیروان

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: سه هزار ماسک رایگان در بین مدارس عشایری این شهرستان توزیع شد.

«علی ابراهیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: به همت خیرین در راستای مقابله با شیوع کرونا و رعایت نکات بهداشتی، سه هزار ماسک رایگان در مدارس عشایری شیروان توزیع شد.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: توزیع سه هزار ماسک رایگان در بین مدارس عشایری شیروان که به همت خیرین و جذب اعتبار انجام شده بود طی چند مرحله توسط راهبران آموزشی ابتدایی در مناطق عشایری بین دانش آموزان محروم توزیع شد.

 

ابراهیمیان  از خیرین و همکاران فرهنگی دخیل در این پروسه که کار بسیار ارزشمندی انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.

 

وی عنوان کرد: امسال از هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام دانش آموزان عشایری شیروان، ۹۸۰ نفر ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه اول و دوم هستند.

 

وی با اشاره به افزایش تحصیل دانش آموزان عشایر در مقطع ابتدایی گفت: تحصیل آنها از پایه اول تا ششم اجباری است و همه حضور دارند اما،  در مقطع متوسطه پسران و دختران به دلیل پراکندگی، ازدواج، کار کردن فرزند، مهاجرت برای کار به استان های دیگر و نبود امکانات و سرویس رفت و آمد ترک تحصیل می کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان تصریح کرد: از مجموع کل دانش آموزان ابتدایی عشایر این شهرستان، ۷۰۰ دانش آموز سیار و ۲۸۰ نفر ثابت هستند که ۱۳ مدرسه ثابت روستایی و ۸۰ مدرسه سیار در مقطع ابتدایی دارد.

 

ابراهیمیان ادامه داد: اینک شهرستان شیروان دارای ۶ مدرسه شبانه روزی عشایر، چهار متوسطه اول شبانه روزی، دو هنرستان دخترانه و پسرانه و یک مدرسه متوسطه اول عادی در روستای سیرسپرانلوی بخش مرکزی است.

 

به گفته وی شهرستان شیروان بیشترین شمار دانش آموزان عشایری در خراسان شمالی را دارد که سال گذشته هزار و ۳۳۳ دانش آموز عشایر در ۱۰۴ آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و دوم و شبانه روزی این شهرستان تحصیل می کنند.

 

کد خبر 1022567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha