اکران همزمان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در کردستان

عبیدالله رستمی از اکران همزمان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در کردستان خبر داد و گفت: این فیلم‌ها از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در سینما بهمن سنندج و‌سینمای بیجار اکران خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی کردستان ۱۴ بهمن ماه در نشست رسانه‌ای اکران همزمان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کردستان با اشاره به اینکه اکران همزمان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کردستان از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در سینما بهمن سنندج و‌سینمای بیجار انجام می‌گیرد، اعلام کرد: ۱۶ فیلم هر روز ساعت ۱۵ و ۱۸ در سینماهای یاد شده اکران می‌شوند.

 

وی خاطر نشان کرد:  باتوجه به شرایط کرونایی موجود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از سی درصد ظرفیت سینماهای یاد شده شاهد اکران فیلم‌های فجر در استان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه فیلم زالاوا ساخته ارسلان امیری از هنرمندان استان کردستان نیز اکران خواهد شد،اعلام کرد: این فیلمساز کردستانی برای ساخت فیلم خود از هنرمنذان و جوانان استان استفاده کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: رزو بلیط فیلم‌های فجر امسال به صورت اینترنتی خواهد بود که با ۲۰ هزار تومان ارائه می‌شود.

 

رستمی عنوان کرد: سال گذشته استقبال بی‌نظیری از اکران ۱۷ فیلم در استان شکل گرفت و امید که امسال نیز اکران این دوره از فیلم‌های فجر مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: هم‌افزایی دستگاههای فرهنگی نقطه عطفی در تولیدات فرهنگی خواهد بود و این اداره‌کل با همکاری حوزه هنری فیلم‌های فجر  را در استان اکران خواهد کرد.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز در این نشست با تبریک دهه فجر، کردستان را استان فرهنگ و هنر دانست و گفت: در این استان تلاش مسوولان حوزه فرهنگی همواره براین بوده تا زیرساخت‌های فرهنگی در استان تقویت شود.


 امین مرادی بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا و تعطیلی سینماها شاهد  متضرر شدن سینماها بودیم اما علیرغم این مهم در استان تلاش شد تا ظرفیت سینماها افزایش یاید و سالن‌های سینما بهمن سنندج از سه سالن به هفت سالن افزایش یافته است.

 

رئیس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: استاندارد بودن پردیس سینما بهمن سنندج موجب اکران مناسب فیلم‌های فجر خواهد بود و تا پایان سال نیز شاهد افتتاح سینما در سقز خواهیم بود.

کد خبر 1022696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha