بهره‌برداری از ۵۹ نیروگاه انرژی خورشیدی در استان مرکزی

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، ۵۹ نیروگاه انرژی خورشیدی با مجموع قدرت ۸۰۷ کیلووات در استان مرکزی به بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در اراک ، سید «علی آقازاده» در مراسم افتتاح نمادین نیروگاه 100 کیلوواتی انرژی خورشیدی امان آباد، با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای احداث این نیروگاه های خورشیدی گفت: كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي، كاهش آلودگي محيط زيست و انرژي با منبع نامحدود و و رايگان از جمله مزاياي استفاده از انرژي خورشيدي در استان است که امید است بیش از پیش در این راستا تلاش شود.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به افتتاح نیروگاه100 کیلوواتی انرژی خورشیدی امان آباد افزود: تولید کنندگان انرژی خورشیدی می توانند الگویی موفقی برای سایر سرمایه گذاران باشند و علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی پاک به ایجاد اشتغال برای جوانان نیز بپردازند.

 

وی با تاکید بر اینکه انرژي هاي تجديدپذير می توانند در مناطق محروم و روستاها، اشتغال پایدار ایجاد کنند، اظهار کرد: ايران با بيش از 300 روز آفتابي در سال و همچنين مناطق مهيا براي توليد برق از باد، ظرفيتي قابل توجه براي توسعه انرژي هاي تجديدپذير دارد.

در ادامه این مراسم، «محمد اله داد» نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت نیروگاه های خورشیدی در استان گفت: نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در استان مرکزی با قدرت تقریبی 2 هزار و 628 کیلو وات و 12500کیلو وات برقابی منجر به جلوگیری از تولید 14تن آلایندگی و صرفه‌جویی بیش از6000هزار لیتر نفت خام در هر ساعت شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه منافع حاصل از آن با کاشت بیش از 84 هزار اصله درخت برابری می‌کند، افزود: 59 نیروگاه انرژی پاک با مجموع قدرت807 کیلووات با اعتباری بالغ بر 960 میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

 

سرمایه گذار نیروگاه 100کیلواتی خورشیدی روستای امان آباد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای احداث این پروژه 12 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: در آمد ماهیانه این نیروگاه 200 میلیون ریال است.

 

حسینی افزود: با ساخت این نیروگاه در هر ساعت از تولید 92 کیلوگرم آلاینده  و مصرف 40 لیتر سوخت مایع و 25 متر مکعب گاز جلوگیری می شود که معادل کاشت  560 درخت است.

کد خبر 1022768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha