تقویت بنیه های فرهنگی جامعه زنان مورد توجه خواهران طلبه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه دشمنان امروز با تهاجم فرهنگی به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی جامعه و به ویژه زنان ما هستند، گفت: تقویت بنیه های فرهنگی جامعه زنان مورد توجه خواهران طلبه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(14بهمن) درحاشیه بازدید از مدرسه علميه فاطمه الزهرا قائمشهر با اشاره به اینکه آیت الله «علی معلمی» به‌عنوان مسئول این مدرسه در تجدید بنای این موسسه متقبل زحماتی شدند و قدردان این خدمات ارزشمند هستیم، گفت: ظرفیتی که در دانشگاه ها و مدارس برای حضور قشر زن به وجود آمده با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست چرا که اتفاقای خوبی رقم خورده و خروجی‌های خوبی اتفاق افتاده است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: امروز در حوزه علمیه خواهران زنانی محقق و اندیشمند فعال هستند که در سطوح بلا به بحث و تحلیل و ارائه نظر و گفت‌وگو می‌پردازند اینها دستاوردهای این مدارس و شکر عملی است که انقلاب به وجود آورده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: متاسفانه بعد از انقلاب با جنگ و شبیخون فرهنگی که دشمن به وجود آورده ما نیاز داریم که در بخش بانوان در جامعه زنان باید به آسیب‌های فرهنگی توجه جدی‌تری شود و دشمن نیز این جامعه هدف را بیشتر در نظر دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: قطعا فرهیختگان حوزوی در حوزه خواهران به مصاف جنگ فرهنگی با دشمن خواهند رفت و بهتر می توانند به نبرد بپردازند وجود فرهیختگان در این حوزه از این جهت کمک بسیار خوبی بوده و مفید است، باید تمام تلاشتان را بعد از اتمام تحصیلات تقویت بنیه های فرهنگی جامعه زنان مورد توجه باشد و قیام برای خدا داشته باشید.

 

وی اذعان کرد: برای گفت‌وگوی حوزوی ها با دانشگاه‌ها و دانش آموزان باید زیرساخت‌ها فراهم شود فطرت‌ها دینی است اگر در این مسیر برویم حتما جواب می‌گیریم خواهرانی که باسوادتر و با اخلاق‌تر بوده و از صبر خوبی برخوردار هستند برای حضور در مدارس بعد از شرایط کرونا حاضر شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه دشمنان امروز با تهاجم فرهنگی به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی جامعه و به ویژه زنان ما هستند، افزود: از همین رو تربیت طلاب خواهر می‌تواند یک اقدام موثر در مواجه با این هجوم نرم فرهنگی به حساب آید.

 

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: ورود به حوزه برای افراد نباید بر خلاف امید و آینده‌شان باشند باید مشتاق‌تر شوند باید طوری برنامه‌ریزی شود تا از خروجی‌های چنین مدارسی در جامعه به خوبی استفاده شود.

 

کد خبر 1022933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha