مادر؛ عصاره محبت، عشق و صفا

مادر؛ فراتر از واژه، مسئولیت و آنچه در فکر می گنجد، بلکه عصاره‌ای از محبت، عشق و صفا و نقطه عطف مهربانی در هر خانواده ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مادر؛ فراتر از واژه، مسئولیت و شخصیت است چرا که ویژگی های درونی مادران برگرفته از دریای عظیمی از خوبی ها است که همواره می جوشد تا چرخ زندگی پایدار و امیدها ناامید نشود.

 

تحمل سختی، گذشت، صبر بر فراز نشیب ها، همدلی و درک بیش از حد و اندازه دیگران و به ویژه فرزندان از جمله محبت و عشق مادران است که بهشت زیر پای آن ها و پیشرفت و آرامش به واسطه مهربانی آن ها محقق می شود.

 

هر روز سال روز مادر است، چرا که چتر محبت آنان هر همه لحظه ها و همیشه بر سر اهالی خانواده است اما تکریم آن در یک روز خاص مرسوم شده تا جلوه بهتر و بیشتری پیدا کند.

قدرشناسی از مادران افتخاری برای فرزندان است و این روز ها که کرونا شیوع پیدا کرده، رعایت حال آن ها مهم بوده ولی تبریک و ارسال هدیه ها نیز حائز اهمیت و یکی از برنامه های مردم است.

 

نقش مادران از جنبه های مختلف مورد توجه و دقت است و چه خانم هایی که علاوه بر ایفا این مسئولیت سنگین، جای خالی پدر را به دلیل مسئول شغلی و عدم حضور در جمع خانواده و یا سفر به دیار باقی تکمیل می کنند و نمی گذارند فرزندان آن ها کمبودی احساس داشته باشند.

 

*محبت مادر برای حفظ بنیان خانواده

 

مرجع عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نقش مادر در خانه گفت: محبت مادران برای حفظ بنیان خانواده نقش آفرین و مهم است.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در یکی از درس های اخلاق به نهاد خانواده به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه اشاره کرد و گفت: محبت و دوستی در بین اعضای خانه برای سلامت و حفظ این بنیان لازم است که پدران و مادران در این خصوص نقش مهمی دارند.

 

وی افزود: دوری از پرخاشگری و بد اخلاقی موجب افزایش دوستی و کاهش تنش و مشکلات روحی و روانی می شود که در خصوص باید پدر و مادرها رعایت کنند و فرزندان نیز به این موضوع توجه داشته باشند و رفتار پسندیده ای از خود داشته باشند.

 

آیت الله مظاهری بر حفظ حرمت و حقوق پدر و مادر تاکید کرد و گفت: حفظ نظم خانه با رعایت توصیه های پدر و مادر موجب مصونیت و حفظ جامعه در برابر آسیب هایی مثل طلاق، فرار از خانه و مواردی از این قبیل می شود.

 

*الگوگیری مادران از حضرت زهرا

 

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید بابایی ارتش اصفهان گفت: حضرت زهرا(س) تنها برای جامعه زنان و مادران بلکه برای عموم جامعه الگویی است و که باید رفتارهای او سرلوحه زندگی باشد.

 

حجت الاسلام «احمدرضا سبحانی» افزود: زنان بزرگ اسلام مثل حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین(س) همه دارای ظرفیت های اخلاقی هستند که الگویی برای جامعه خواهند بود و باید از سبک زندگی آن ها استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: تحکیم و حفظ بنیان خانواده از اهمیت خاصی برخوردار است که زنان و مادران در این خصوص نقش مهم و اساسی دارند تا با توانایی های خاص خود و الگوگیری های هدف مند موجب پیشرفت اهالی خانه بشوند.

 

*حال و هوای شهر و روستاها در تکریم روز مادر

شیوع بیماری کرونا گرچه بر بسیاری از برنامه ها و رویدادهای زندگی سایه افکنده اما تکریم سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر مثل برخی دیگر از مناسبت ها با زیباسازی شهر حال و هوای دیگری پیدا کرده و حال خوشی دارد.

 

فضای مجازی نیز در این روزها شرایط متفاوتی پیدا کرده و حضور پر رنگ مردم و موجی از تولید محتوا و گردش مطالب دینی و انقلابی حجم زیادی از این بستر را گرفته که البته باید این زمینه فعالیت ها توسعه پیدا کند تا فاصله ما تا واقعیت ها کاهش پیدا کند.

 

دهه فجر و ایام ولادت بزرگ بانوی اسلام، فجر فاطمی را در کشور طنین انداز کرده و حال و هوای این روزها متفاوت با گذشته شده و هر نفر نقش خود را در این فضای متفاوت ایفا خواهد کرد.

کد خبر 1022941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha