۶۵ تُن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

احسنی مقدم گفت: سال گذشته ۴۹ تُن انواع مواد مخدر و امسال ۶۵ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدرضا حسنی مقدم» امروز (15 بهمن) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوسف اظهار کرد: 5.5 درصد جمعیت جهان یعنی بیش از 270 میلیون نفر در دنیا معتاد به مواد مخدر هستند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه این رقم بین سنین 15 تا 64 سال است، افزود: در کشور ایران هم این رقم 5.4 درصد جمعیت است.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه انواع مواد مخدر و روان گردان ها  802 نوع است، گفت: تنوع این مواد، شناخت مواد مخدر را برای افراد و حتی دست اندرکاران نیروی انتظامی دشوار کرده است لذا خانواده ها باید هوشیار باشند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه مواد مخدر به ابزار سیاسی و اقتصادی در دنیا تبدیل شده است، همچنین سرسام آور بودن قیمت مواد مخدر و رشد فزآینده سودی که نصیب قاچاقچیان می شود، کار را پیچیده تر کرده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی به کاهش سن مصرف مواد مخدر اشاره کرد و افزود: این موضوع از مهمترین مباحث مطرح در شورای هماهنگی مواد مخدر است، چراکه رشد مصرف مواد مخدر در سنین پایین تر سبب نگرانی هایی در کشور ما هم شده است.

 

حسنی مقدم با اشاره به افزایش مواد مخدر صنعتی، گفت: در سال 2001 ، 200 تن مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شد که  هم اکنون به حدود 10 هزار تن یعنی به بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

 

وی تصریح کرد: دسترسی دانش آموزان به فضای مجازی مشکل را بیشتر کرده است، چراکه نهاد خانواده  در بستر فضای مجازی با هدف فریب و جذب افراد مورد هدف دشمن است که تبلیغات زیادی هم در خصوص مواد مخدر در دستور کار دشمنان است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 950 تُن کشفیات در کشور داشته ایم، گفت: این رقم در سال گذشته و در خراسان جنوبی 49 تُن بوده است اما امسال 65 تن مواد مخدر کشف شده است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت مقابله با مواد مخدر در شهرستان خوسف قابل تقدیر است، بیان کرد: انتظار داریم دستگاههای فرهنگی در اجرای طرح یاری گران زندگی کمک کننده باشند، چراکه پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان بر کار مقابله ارجحیت دارد.

 

گفتنی است در این جلسه حکم رئیس شورای مواد مخدر خوسف  به «محمد علی آخوندی» فرماندار خوسف اعطا شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1023129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha