۴۰۰ هزار تن بار در پایانه ریلی آستارا صادرات و واردات شد

جعفری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هزار تن بار در پایانه ریلی آستارا؛ صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«مرتضی جعفری»امروز(چهارشنبه، ۱۵ بهمن) در جریان بازدید از بارانداز ریلی بین المللی این شهرستان در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: در سال جاری ۴۰۰ هزار تن بار در پایانه ریلی آستارا؛ صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

 

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: بعد از تکمیل بارانداز پایانه راه آهن آستارا، میزان صادرات به یک میلیون تن در سال افزایش می یابد.

 

وی به اهمیت بارانداز و خط ریلی بین المللی آستارا - آستارا اشاره کرد و گفت: در مجموع بارانداز ریلی آستارا که شامل ریل گذاری، پایانه بار، پایانه غلات و همچنین انبار غلات می‌ باشد، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

جعفری بر ضرورت تکمیل بارانداز ریلی آستارا و برنامه ریزی برای توسعه این خط ریلی بین المللی تاکید کرد و گفت: بارانداز ریلی آستارا سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

 

معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: راه اندازی امکانات تقویت ایمنی و امنیت خط ریلی آستارا - آستارا در خاک کشورمان همچون نصب دوربین های مداربسته و ساخت دیواره بتنی در محدوده پایانه و خط ریلی در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

 

جعفری در پایان از مسئولان شهرستان آستارا خواست، پیگیری برداشت شن و ماسه از رودخانه آستارا چای برای تامین مصالح مورد نیاز خط ریلی و بارانداز را در اولویت قرار دهند.

 

گفتنی است، معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به شهرستان آستارا از محوطه بارانداز ریلی، پل ریلی مشترک ایران و آذربایجان، پایانه های در دست احداث غلات و نفت و سایر زیرساخت های بارانداز ریلی شهرستان آستارا بازدید کرد.

کد خبر 1023238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha