شاخص «مادران قرآنی» در طرح ملی ایران قوی باعث ارتقای علمی بانوان می شود

بیکی گفقت: شاخص «مادران قرآنی» در طرح ملی ایران قوی باعث ارتقای علمی بانوان می شود

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از شخصیت زن به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار و محوری در اجتماع همیشه نام برده شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: اگر در گذشته یعنی قبل از اسلام نگاه به زن یک نگاه فرومایه و پست بود اما با ظهور دین مبین اسلام و نزول کتاب آسمانی قرآن به افکار تهی و پوچ در هم شکسته شد و جایگاه زن در حد بسیار مطلوب و ارزشمندی در اجتماع ارتقاء پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: اعطای کوثر به پیامبر اسلام(ص) نشان از این دارد که زن چقدر در اسلام ارزشمند و بلندمایه است.

 

بیکی خاطرنشان کرد: نامگذاری ولادت حضرت فاطمه (س) به نام روز زن و مادر حقیقتا یک کار با اهمیت و ارزشمندی است که می تواند ما را به نقش زنان در بنیان خانواده و اجتماعات توجه دهد.

 

وی با بیان اینکه از مشارکت زنان در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی نباید غفلت کرد، اظهارداشت: نقش زنان در بعد از پیروزی انقلاب در عرصه های اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و این نشان از این مسئله مهم دارد که انقلاب اسلامی نیز در راستای احکام اسلام یک نگاه متعالی و ارزشی نسبت به ارتقای زنان در جامعه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: در کانون های مساجد نیز این نگاه ارزشی به وفور قابل مشاهده است، شما می بینید که در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری مردان در مساجد، بانوان نیز یک نقش پر رنگ و بی بدیل ایفا می کنند.

 

وی افزود: یکی از برنامه های ویژه در طرح ایران قوی  شاخص طرح مادران قرآنی است که کانون های مساجد استان گلستان نسیز مشارکت بسیار خوبی در این طرح داشته اند و این شلخص باعث ارتقای علمی بانوان می شود.

 

کد خبر 1023276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha