تحقق تمدن اسلامی در گرو وحدت و همدلی است

حجت الاسلام دیلم گفت: با وحدت، تقریب مذاهب و همدلی و دوری از اخلاف می توانیم به تمدن اسلامی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» ظهر امروز (چهارشنبه 15 بهمن) در نشست نخبگانی ائمه جمعه و مدیران ومدرسان حوزه علمیه اهل سنت غرب استان گلستان اظهار کرد: با روی کار آمدن انقلاب اسلامی عمل به دستورات دین و قرآن در جامعه افزایش یافته است.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور  ادامه داد: این انقلاب در عصر ما به وقوع پیوست و ما آن را درک کردیم و باید قدر این فرصت را بدانیم.

 

حجت الاسلام دیلم بابیان اینکه در طول چهل سال گذشته تحریم های مختلف بر علیه انقلاب اعمال شده تا انقلاب اسلامی به راهبردهای خود نرسد، افزود: امروز به برکت انقلاب در عرصه های مختلف فرهنگی، پزشکی، دینی و غیره کشور حرف های زیادی  برای گفتن دارد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانیه گام دوم انقلاب مسیر را برای ما روشن کرده است و در این بیانیه جوانان به عنوان نیروی پیشروی جامعه مخاطب قرار گرفته است.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور متذکر شد: هدف از بیانیه گام دوم انقلاب رسیدن به تمدن اسلامی است و تمدن اسلامی چیز جدیدی نیست بلکه برگشت به سیره رسول مکرم اسلام و برگشت به آموزه های دینی و شکوفایی دوران اسلام است.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: ایران اسلامی ایده پرداز تمدن اسلامی است و باید تمام کشورهای مسلمان با ایران اسلامی ید واحده تشکیل دهند تا به این هدف برسیم.

 

وی افزود: امروز وظیفه علما برای رسیدن به تمدن اسلامی دوچندان شده و با وحدت و تقریب و همدلی و دوری از اخلاف می توانیم به این مهم برسیم.

کد خبر 1023318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha