۲۸۸ پروژه عشایری همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر۲۸۸ پروژه عشایر در کشور با یک هزار و ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام «شاهپور علائی مقدم» در نشست شورای عشایر استان ایلام در شهرستان دهلرانف اظهار کرد: سهم استان ایلام از این تعداد ۲ پروژه با ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار است.

 

 رئیس سازمان امور عشایر ایران یادآور شد: همچنین در دهه فجر ۲۸۲ پروژه برون سازمانی توسط دستگاه های مرتبط با عشایر با اعتبار ۱۴هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

 

وی  تصریح کرد:کل عرصه های مراتع کشور  ۸۴ میلیون هکتار از این مقدار ۳۴ میلیون هکتار در اختیار عشایر است.

 

علائی مقدم به نیاز ۸۶۰ هزار تنی گوشت قرمز  در کشور در سال اشاره کرد و گفت: عشایر با تولید ۲۰۰ هزار تن از این میزان در واقع ۲۵ درصد گوشت کشور را تامین می کنند.

 

وی بیان کرد: نگاه ما به عشایر باید متفاوت از شهر و روستا باشد و همه دستگاه ها برای حل مشکلات عشایر همت کنند چرا که نقش عشایر در پدافند غیرعامل در کشور کاملا مشهود است.

 

 رئیس سازمان امور عشایر ایران یادآور شد: ارتقای شاخص های برخورداری عشایر در برنامه ششم توسعه سالانه پنج درصد تعیین شده است.

 

 علائی مقدم گفت: امسال ۱۰۰ هزار نفر از عشایر کشور بیمه رایگان می شوند که از این تعداد سهم استان ایلام چهار هزار نفر است.

 

وی به ۲هزار ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته برای ۶۱۵ پروژه عشایری اشاره کرد و  افزود: امسال برای تامین آب شرب سالم عشایر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که شاخص تامین آب سالم از ۴۳ درصد به ۶۳ درصد افزایش می یابد.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در این سفر برای تامین تسهیلات کم بهره به عشایر استان خبر داد و  ابراز کرد: ما در زمینه پرداخت تسهیلات ۴ درصد و باز پرداخت پنج ساله به عشایر استان مشکل نداریم.

 

وی به ماده ۱۰ و ۱۲ در خصوص تسهیلات عشایر اشاره کرد و یادآور شد: ضمانت این تسهیلات بصورت زنجیره ای است و از این محل به شهرستان توجه ویژه خواهد شد.

 

علائی مقدم  به رفع مشکلات عشایر از محل ارزش افزوده هم اشاره کرد و گفت: می شود با این اعتبار نیز بخشی از مشکلات جامعه عشایر را مرتفع و در چندین سال شاهد رفع عمده مشکلات عشایر از این محل بود.

 

 رئیس سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: ۵۷۰ هزار تن نهاده سهم عشایر کشور است که تا کنون ۴۷۰هزار تن آن توزیع شده است .

کد خبر 1023355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha