۲۰۰ سردیس از مفاخر بافق در مجتمع سنگ‌آهن فلات مرکزی ایران ساخته شد

میرابی از ساخت ۲۰۰ سردیس از مفاخر بافق در مجتمع سنگ‌آهن فلات مرکزی ایران خبر داد.

علی میرابی، سرپرست روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران –بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: ۲۰۰ سردیس از شهید امر به معروف و نهی از منکر، آیت الله «شیخ محمد تقی بافقی» و همچنین مولانا وحشی بافقی شاعر قرن دهم هجری قمری در این مجموعه معدنی ساخته شد.

میرابی با اشاره به استفاده این سردیس‌ها برای مزین کردن دفاتر اداری مجتمع و استفاده از آنها در مراسم های مختلف افزود: آشنایی با شخصیت‌ های بزرگ ، مفاخر و مشاهیر شهرستان بافق و خدماتی که این مشاهیر و مفاخر در گذشته انجام داده اند مطمئنا تاثیر شگرفی بر اندیشه نسل‌های آینده دارد.

وی با بیان اینکه مولانا وحشی بافقی از شاعران بلند آوازه ایران اسلامی است و  آثار ارزشمندی همچون ناظر و منظور ، خلدبرین و شیرین و فرهاد را در تاریخ فرهنگ و ادب پارسی به یادگار گذاشته است به تاثیرات شهید امر به معروف و نهی از منکر آیت الله شیخ محمد تقی بافقی در جامعه نیز اشاره کرد.

وی اظهار داشت: این عالم از عالمان برجسته شیعه است که هفده سال در نجف اشرف اقامت داشت و در حوزه علمیه نجف از محضر استادانی چون مرحوم آیت‌الله آخوند خراسانی (ره) و آیت‌الله سید محمدکاظم یزدی (ره) بهره برده و در کنار آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی در تاسیس حوزه علمیه قم نقش بسزایی داشته است.

 میرابی تصریح کرد: بارزترین وجوه شخصیتی آیت الله شیخ محمد تقی بافقی رویدادِ ایستادگیِ وی در برابرِ بی‌حرمتی اهل و عیالِ رضاخان در حرم «مَلَک‌پاسبان» حضرت فاطمه معصومه (س) است.

وی بدون ذکر هزینه انجام شده، هدف از ساخت سردیس‌ را فرهنگسازی و تاثیر مثبت بر اقشار جامعه به ویژه کارمندان مجموعه فلات مرکزی و خانواده آنها عنوان کرد و ادامه داد: مفاخر می‌توانند بهترین الگوهای جامعه باشند. هرچه بیشتر در زندگی و دستاوردهای ایشان برای بشریت کنکاش کنیم علاقه‌مندی نسبت به این بزرگواران افزوده می شود و سیره زندگانی آنها در محیط کار و زندگی تاثیر گذار خواهد بود.

مجتمع معدنی یادشده از چهار معدن آنومالی ۵a ، آنومالی(۱a)شمالی، معادن زاغیها و سنگ آهن چاه گز تشکیل شده و در ۲۵ کیلومتری شهر یزد قرار دارد .

این مجتمع دولتی است و زیر نظر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به وزارت صمت اداره می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر درآن به کار اشتغال دارند.

کمال‌الدین یا شمس‌الدین محمد وحشی بافقی از شاعران نامدار قرن دهم ایران است.

 

کد خبر 1023577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha