۱۶ درصد علت آلودگی هوا سهم وسایل نقلیه است

ریاضی گفت: در زمینه آلودگی هوا، یکی از متهمین آلودگی هوا خودروهای سنگین هستند و بر اساس آمار ۱۳.۱ دهم درصد آلودگی هوا ناشی از کامیون ها است و اگر سهم سرویس ها و اتوبوس ها نیز به آن افزوده شود ۱۶ درصد آلودگی سهم وسایل نقلیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مسعود ریاضی» عصر(۱۶ بهمن) در مراسم آغاز عملیات اجرایی نخستین مرکز معاینه فنی درون شهری خودروهای سنگین در شرق کشور اظهار کرد: حمل و نقل توسعه یافته و فاخر در یک شهر دارای سه ستون اصلی سرعت و روانی، هزینه و ارزانی و محیط زیست وحمل و نقل پاک است، اگر صرفا پل و تقاطع ساخته شود این خرده بر ما گرفته می شود که توجهات فقط بر یک عنصر است بنابراین فعالیت های ما باید مبتنی بر توسعه تمامی موارد باشد.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: حمل و نقل یک پازل پیچده است. در این دوره شورای اسلامی شهر مشهد تلاش کرده ایم سه بخش از این پازل را برجسته تر کنیم که شامل حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل انسان مدار و حمل و نقل پاک است.

 

ریاضی خاطرنشان کرد: تاکنون اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده و در ابتدای فعالیت تلاش شده است تا با همه مدیران این حوزه جلساتی برگزار شود تا نیاز ها و اولویت های آنان در حوزه موارد ذکر شده، بررسی و اولویت بندی و اجرایی شود که خوشبختانه تاکنون همکاری های خوبی صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که با قوت در حال اجرا است، پیاده مدار کردن شهر و توجه به پیاده مداری است، امسال نهضت پیاده رو سازی را در شهر آغاز کرده ایم و اعتباراتی که برای این بخش در نظر گرفته شده، بی سابقه است. همچنین اپلیکیشنی نیز در این زمینه ایجاد شده که سبب ترغیب شهروندان به پیاده روی می شود.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: طرح جامع برقی سازی حمل و نقل مشهد از جمله مواردی است که شورا تصویب کرده و به جد پیگیر آن هستیم و در این راستا حدود یک ماه گذشته اولین ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در پایانه امام رضا(ع) افتتاح شد.

 

ریاضی عنوان کرد: در حوزه تاکسی رانی، هوشمند سازی تاکسی ها به جد در حال پیگیری است همچنین دوچرخه های اشتراکی باید و نیز از دیگر موارد در دستور کار شورا است که در حال حاضر به مرحله بهره برداری آزمایشی رسیده است، از دیگر دغدغه های شورا می توان به اورهال کردن اتوبوس ها و توسعه دوربین های کنترلی اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: علت اهمیت پروژه مرکز معاینه فنی درون شهری خودروهای سنگین این است که در زمینه آلودگی هوا، یکی از متهمین آلودگی هوا خودروهای سنگین هستند و براساس آمار ۱۳.۱ دهم درصد آلودگی هوا ناشی از کامیون ها است و اگرسهم سرویس ها و اتوبوس ها نیز به آن افزوده شود ۱۶ درصد آلودگی سهم وسایل نقلیه است.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نکته دیگر آمار فوتی ها است، در سال ۹۸ سهم تصادفات منجر به فوت ۲۲۴ مورد بوده که ۴۱ مورد مربوط به وسایل نقلیه و ۱۴ مورد آن مربوط به نقص فنی بوده است.

 

ریاضی بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر احداث خواهد شد و این قابلیت وجود دارد که در یک بازه زمانی کاری هشت ساعته در طی یک سال، ۲۹ هزار وسیله نقلیه را معاینه فنی کند.

کد خبر 1023735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha