افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌پناه» عصر امروز (۱۶ بهمن ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد، ۲۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۲ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، ۲۳ هزار و ۵۸۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: امروز ۷۱۶ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد  که حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و عمده موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران هستند.

 

یزدان پناه ادامه داد: همه افراد در معرض خطر ابتلا قرار دارند و استفاده از ماسک، شستن دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان اصول مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کودکان و جوانان به علت خفیف بودن علائم در آنها می توانند کانون انتقال بیماری باشند و بیماری را به سایر افراد خانواده به خصوص افراد مسن و یا دارای بیماری زمینه ای انتقال دهند، لذا لازم است که مراقبت کافی از آنها انجام شود تا بیماری به سادگی منتشر نشود .
کد خبر 1023736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha