ایلام می تواند به قطب  صنعت نفت و گاز کشور تبدیل شود/  گزینه روی میز برای حل مشکلات باید مردم باشد

سردار قاسمی با بیان اینکه ما امروز نیازمند تدریس مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها هستیم، گفت: اگر می‌خواهیم به هدفی بزرگ برسیم باید سراغ مردم برویم و گزینه روی میز ما مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون اقتصادی سپاه قدس شامگاه پنجشنبه(۱۶ بهمن) در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان اظهار کرد: اقتصاد کشور امروز در وضعیت مناسبی قرار ندارد و متاسفانه به مسایل سیاسی گره خورده است و باید در این خصوص چاره ایی اندیشده شود
 

سردار« رستم قاسمی» با بیان اینکه  باید توانمندی های داخلی با اولویت ظرفیت موجود کشور در راستای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: تنها راه عبور و رسیدن به قله پیشرفت این است که در مقابل تحریم‌ها بایستیم، گرچه تحریم ظلمی بزرگ از جانب آمریکایی‌ها بر مردم ایران است؛ اما ما راه نفوذ و مقابله با تحریم را یافته‌ایم، به قول رهبر انقلاب اگر تحریم‌ها رفع شود خوب است اما آمریکا ثابت کرده که هیچگاه به قول‌هایش پایبند نیست.

 

وی با بیان اینکه پس از انقلاب، دستاوردهای بزرگی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه نفت و گاز با اجرای پروژه های بزرگ با تکیه بر توان و دانش داخلی انجام شد، ابراز کرد: دشمن تلاش کرد تا انقلاب جایگاه خود را تثبیت نکند اما انقلاب اسلامی به راه خود با وجود همه سختی ها ادامه داده است و امروز با تدبیر رهبر انقلاب و آبیاری خون شهدا و درخت کاشته شده انقلاب اسلامی توسط امام(ره)، همه‌ نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است.

 

معاون اقتصادی سپاه قدس یادآور شد: پس از جنگ، بسیاری معتقد بودند بایستی خارجی‌ها، بازسازی کشور را آغاز و انجام دهند اما در مقابل این اعتقاد، تفکری قوی وجود داشت، امام(ره) فرمودند ما می‌توانیم و بر این اساس فرزندان امام(ره) این جمله را به فال نیک گرفتند و پای کار آمدند.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه  اقدامات بزرگی صورت گرفت، یکی از این اقدامات انتقال آب‌های آزاد به داخل کشور بود و سد کرخه به عنوان بزرگترین سد کشور ساخته شد، افزود: تکمیل ملی شدن صنعت نفت در دوره‌ای اتفاق افتاده که این صنعت دیگر نیازی به حضور هیچ فرد خارجی برای راهبری و هدایت آن ندارد.

 

وی بیان کرد: اصلی‌ترین ریل اقتصادی ایران ریل نفتی است، وزارت نفت در آن زمان بسیار وابستگی به شرکت‌های خارجی داشت، بسیاری از سرویس‌های حفاری در اختیار خارجی‌ها بود و بخش بسیاری از بنزین نیز وارد می‌شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی این وابستگی‌ها به یکباره قطع شد، دشمن کارهای زیادی از جمله تحریم و جنگ اقتصادی را آغاز کرد و به قول خودشان منتظر فلج شدن انقلاب بودند.

 

معاون اقتصادی سپاه قدس تصریح کرد: نیروهای انقلاب توانستند وابستگی را از خارجی‌ها قطع کنند و روی پای خود به بهترین نحو بایستند، اگر ما تفکر ایستادگی شهید سلیمانی را جایگزین وادادگی می‌کردیم، امروز شرایط کشور این گونه رقم نمی خورد، ما امروز نیازمند تدریس مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها هستیم، او توانست با وجود تمامی اختلاف سلیقه‌ها در ایران و عراق، محور وحدت همه شود.

 

سردار قاسمی تاکید کرد: امروز کشور نیازمند تفکری است که بتواند اختلافات را کنار بگذارد و مردم را نیز هم محور کند، اگر می‌خواهیم به هدفی بزرگ برسیم باید سراغ مردم برویم و گزینه روی میز ما باید مردم باشد، با اعتقاد و شناخت می‌گویم که ساختن کشور سخت اما شدنی است، برنامه و سند در کشور بسیار است، اما چقدر از آن را توانسته‌ایم اجرا کنیم تا معیشت مردم اصلاح شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نفت و گاز کشور در ایلام تولید می‌شود، گفت: ایلام می‌تواند در آینده به یکی از قطب‌های نفتی کشور تبدیل شود و در حوزه‌های فراورش و صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ موفق عمل کند، این استان آینده‌ای روشن را در پیش رو دارد و  وجود مرز بین ایلام و عراق در توسعه استان و حتی صادرات کشور موثر خواهد بود.

 

معاون اقتصادی سپاه قدس یادآور شد: میدان نفتی چنگوله در استان ایلام که یک میدان بزرگ نفتی است، نقش بسیار مهمی در این استان به منظور اشتغال خواهد داشت و امید است با توسعه میادین نفتی بخشی از صنایع نفتی کشور در ایلام مستقر شود،  ایلام در دفاع از این کشور به خوبی نقش خود را ایفا کرد به طوری که بخش عظیمی از فداکاری‌های جنگ توسط مردم ایلام رقم خورد.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه استان  ایلام به واسطه داشتن ۴۲٠ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می تواند مولفه جدی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: ایلام با وجود ظرفیت های نفت و گاز می تواند در حوزه بالادستی نفت و پتروشیمی به قطب نفتی کشور تبدیل شود.

کد خبر 1023837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha