برای برون‌رفت از شرایط موجود باید به استعدادهای نسل سوم و چهارم انقلاب اتکا کنیم

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به اینکه برای شکست تحریم ها را نیازمند اندیشه ای همانند تفکر شکست حصر آبادان هستیم گفت: ما برای برون‌رفت از شرایط موجود باید به استعدادهای نسل سوم و چهارم انقلاب اتکا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» ظهر امروز (جمعه ۱۷ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شایستگی و افتخار آفرینی جوانان انقلابی را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: از هشت سال دفاع مقدس و شکست هیمنه رژیم صدام، فتح الفتوح ها آغاز شد، عملیات بزرگ و عظیم والفجر از آبادان به سوی فاو کلید خورد و با ایمان، اراده و اعتقاد جوانان مومن ما بود که پس این عملیات، جهان انگشت به دهان ماند.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه برای شکست تحریم ها را نیازمند اندیشه ای همانند تفکر شکست حصر آبادان هستیم افزود: ما برای برون‌رفت از شرایط موجود باید به استعدادهای نسل سوم و چهارم انقلاب اتکا کنیم.

 

وی با بیان اینکه مردم آبادان در پیروزی انقلاب نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند تصریح کرد: مردم این منطقه با حوادثی همچون سینما رکس، بستن شیرهای نفت پالایشگاه، کمر رژیم شاهنشاهی را خم کرده و تسریع کننده پیروزی انقلاب بودند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اضافه کرد: اکنون نیز کارگران پالایشگاه با تلاش، خدمت و تعهد به نظام کمر انقلاب را استوار و راست قامت نگه داشتند و مطالبات خود را انقلابی وار بیان می‌کنند و ما نیز باید پیگیر مطالباتشان باشیم.

 

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: عظمت انقلاب یک پدیده خاص و بی‌نظیر است که در یک برهه حساس قرار دارد، دشمنان قسم خورده ایران از ابتدای امر نمی خواستند این کشور و استراتژیک آن را با کمک شاه و اطرافیانش از دست دهند و حالا نیز ۴۲ سال از عمر این انقلاب می گذرد و دولت های متعدد که در جنگ بیش از ۳۵ تایی از آن ها قصد تضعیف انقلاب را داشتند همچنان ناکام مانده اند.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه ما به مدیران و مسئولان کشوری نقد داریم اما این را بهانه ای برای زیرسوال بردن دستاورهای ممتاز و برجسته انقلاب‌ و خدمات سربازان آن نمی دانیم تاکید کرد: یک روزی قدرت تصمیم گیری شخص اول کشور با چالش مواجه بود در حالی که اکنون ما در زمره امن ترین کشورها هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: روزی پزشکان منطقه از خارج تامین می شدند اما امروز تبدیل به قطب پزشکی شدیم و ما توریست درمانی را در کشور رواج داده ایم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور جمهوری اسلامی ایران را دومین کشور قدرتمند ارتش در جهان دانست و اذعان کرد: نیروهای مسلح امروزی ما با قبل از انقلاب فرق دارند چرا که خارج از تعریف ندارند و انتظامی و بسیجی وار در هر حادثه ای از سیل تا زلزله پیش قراول هستند، هیچ کدام از این افتخارات قبل از انقلاب نبوده است و نباید به خاطره مشکلات از این دستاوردهای بسیار خوب غافل شویم.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان ما در دو حوزه اشتغال و کنترل تورم و گرانی ورود نکردند گفت: در هر مقطع یا زمینه ای به جوانان اجازه ورود داده نشد ما آسیب دیدیم.

 

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام (ره) به واسطه مردم اتفاق افتاد، این انفاق نشان داد پیچیده ترین حیله های دشمن، با حضور در صحنه مردم و گوش به فرمانی آنها نسب به فرمایشات امام (ره)، توطئه ها را می شود خنثی کرد.

 

وی بیانات اخیر مقام معظم رهبری را بر همگان حجت و وظیفه دانست و ابراز کرد: ادب اسلامی باید در محیط های رسانه ای و فضای مجازی پررنگ شود، بیان بد در فضایی مجازی غیر از تخریب ارمغان دیگری ندارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور بیان کرد: اگر به دنبال مطالبه بودیم و به نتیجه نرسیدیم باید به دنبال راه حل دیگری برویم، لذا بدگویی و بدزبانی باید از سطح جامعه برچیده شود.

 

وی  با بیان اینکه می بایست از  مفاهیم مهم، برجسته و متین اسلام با کلمات محکم استفاده کرد یاد آور شد: ما وظیفه داریم آبروی دیگران را حفظ کنیم ولی بر ما حرام است اگر آبروی کسی را دست مایه خود قرار دهیم.

 

کد خبر 1023862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha