ارتقاء ۲.۵ درصدی ساماندهی اسکان عشایر شیروان

مدیر اداره امورعشایری شیروان گفت: ساماندهی اسکان عشایر شیروان ۲.۵ درصد ارتقاء یافت.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: با راه اندازی سایت اسکان عشایری دوین، ساماندهی اسکان این قشر 2.5 درصد ارتقاء یافت.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان بیان کرد: تاکنون ۶۷ واحد سایت اسکان عشایری دوین شیروان احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

ابراهیمی عنوان کرد: از سال ۷۹ تحویل محل اجرای طرح با مساحت ۷۰ هکتار از زمین های منابع طبیعی انجام شد که از سال ۸۰ مطالعه آن آغاز شد و در قالب ۱۰۰ واحد پرورش بره پرواری ۱۵۰ راسی با مجموع ظرفیت ۱۵ هزار راس دام سبک مطالعه و کار زیرساختی برای ساماندهی ۱۰۰ خانوار شهرستان از طوایف مختلف عشایر شروع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۱، ۱۲ واحد از این دامداری ها ساخته شد و به بهره برداری رسید که پس از آن با اعطای تسهیلات بانکی و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ۲۰ واحد جدید به بانک معرفی شد که هر واحد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد دریافت کردند و باعث شد بیشتر واحدهای دامداری این سایت ساماندهی و به بهره برداری برسد.

 

وی با اشاره به اهداف راه اندازی سایت اسکان عشایر دوین شیروان تصریح کرد: عشایر از حالت سنتی کوچرو، تغییر رویه داده و دامداری های صنعتی و مقرون به صرفه راه اندازی کرده اند، وضعیت معیشت و درآمد آنان بهبود پیدا کرد و زحمت و مشکلاتی که برای کوچ و جابجایی داشتند به حداقل رسید.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان ادامه داد: اینک در این سایت ۱۰۰ خانوار مشتمل بر ۳۵۰ نفر جمعیت اسکان دارند که از این تعداد ۳۰ خانوار اهالی دوین و ۷۰ خانوار عشایری هستند و برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده که با ساماندهی و اسکان، شاخص ساماندهی و اسکان عشایر شهرستان به ۲.۵ درصد ارتقاء پیدا کرده است.

 

به گفته ابراهیمی شهرستان شیروان دو هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

کد خبر 1024006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha