راه اندازی ۵ کارگاه اقتصاد مقاومتی در ملایر طی دهه فجر

سیاوشی گفت: پنج کارگاه اقتصادی مقاومتی در زمینه سبدبافی، خیاطی و قلم‌زنی همزمان با ایام دهه فجر به همت کارآفرینان بسیجی با استفاده از منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در مناطق روستایی شهرستان ملایر راه‌اندازی شد.

«علی سیاوشی»  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان علاقه‌مند به‌ویژه در روستاها یکی از  اولویت‌های ما در بسیج سازندگی ملایر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه با  رایزنی‌هایی که با تهران داشتیم، بین ۱۰ تا ۱۵ نقطه در سطح شهرستان مواد اولیه سبدبافی تهیه و توزیع کردیم تا بانوان خانه‌دار در منازل خود مشغول به کار شوند افزود: یک دوره آموزش ۱۰ روزه برای این بانوان برگزار و پس از کسب مهارت در منازل خود مشغول به کار می‌شوند .

وی به افتتاح پنج کارگاه اقتصادی مقاومتی در زمینه سبدبافی، خیاطی و قلم‌زنی همزمان با ایام دهه فجر به همت کارآفرینان بسیجی اشاره کرد و گفت: این  کارگاه‌ها  با استفاده از منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در مناطق روستایی شهرستان ملایر راه‌اندازی شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر این فعالیت‌ها در بستر صندوق‌های مردم‌یار انجام می‌شود و محور کار بسیج سازندگی در تمامی روستاها و ایجاد ظرفیتی برای مردم روستا و خانواده‌های علاقه‌مند به مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اینکه علاوه  بر توسعه کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی همچون ساخت و مرمت منازل برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط گروه‌های جهادی در ایام دهه فجر در حال انجام است تصریح کرد: در این زمینه نیز  که ۱۳۰ میلیون تومان اعتبار اخذ کردیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: تاکنون ۲۵ میلیون تومان اعتبار در عرصه ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی مبل و منبت و در عرصه سازندگی نیز ۲۰ میلیون تومان در بستر صندوق‌های مردم‌یار برای راه‌اندازی این کارگاه ها پرداخت شده است.

 وی با اشاره به اینکه با هماهنگی  دکتر بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ میلیون تومان به گروه‌های جهادی این شهرستان اختصاص یافته افزود: این میزان اعتبار در نقاط مختلف این شهرستان برای ساخت و ساز و مرمت منازل مددجویان، مرمت و ساخت پایگاه‌های مقاومت و اقدامات فرهنگی هزینه خواهد شد.

کد خبر 1024072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha