۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است

رضایی گفت: با اختصاص ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۱۴ میلیارد تومان کمک بلا عوض ۱۰ هزار و۴۰۰ واحد مسکونی لرستان بازسازی، مقاوم سازی وبهسازی شده اند.

« مسعود رضایی» در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی لرستان بهسازی، مقاوم سازی و بازسازی شده است.

 

مدیرکل بنیادمسکن لرستان افزود: ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۱۴میلیارد تومان کمک بلاعوض در راستای مقاوم‌سازی این واحدها به متقاضیان این طرح پرداخت خواهد شد. 

 

وی میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور را ۵۰ درصد عنوان کرد و بیان کرد: با اتمام عملیات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی در دست اجرا، میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی با ثبت رکوردی جدید به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

معابر 150 روستا در استان لرستان آسفالت می شوند

وی  از ابلاغ ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر روستایی استان خبرداد و اظهار داشت: در قالب این میزان اعتبار عملیات آسفالت معابر ۱۵۰ روستای استان اجرایی خواهد شد. 

 

مدیر کل بنیادمسکن لرستان با بیان اینکه فرصت جذب این اعتبار تا پایان سال جاری است، افزود: با کمک و حمایت‌های مسئولین استانی در راستای جذب این اعتبار ابلاغی، عملیات بهسازی معابر روستایی استان اجرایی خواهد شد. 

 

افتتاح 115 واحد مسکن محرومین درشهرستان دورود

 

رضایی در ادامه اظهار داشت:  همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 115 واحد مسکن محرومین در شهرستان دورود افتتاح شد.

 

وی افزود: به متقاضیان طرح  مسکن محرومین 40 میلیون تومان  تسهیلات و 25 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

 

رضایی ادامه داد: 115 واحد مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد ریال برای نیازمندان و‌محرومین روستایی احداث شده است.

 

اجرای کانال سنگی  در بخش شاهیوند شهرستان چگنی

 

وی در ادامه اذعان داشت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه اجرای کانال سنگی  در بخش شاهیوند شهرستان چگنی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال افتتاح شد.

 

رضایی افزود: در این آیین پروژه اجرای کانال سنگی روستاهای بخش شاهیوند در روستای ژریژان به نمایندگی از روستاهای کله بان، چم داوود، چم خوشه، کله هو،خانه سرخ و چم پلک افتتاح شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان در ادامه با اشاره به طرح اقدام مسکن استان، افزود: تاکنون 4هزار و 960 نفر در شهرهای زیر 100 هزار نفرجمعیت در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

 

وی ادامه داد: بنیاد مسکن به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی  طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر100هزارنفر جمعیت  را اجرا میکند.

کد خبر 1024224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha