افتتاح و  بهره برداری از ۴۵ پروژه عمرانی، اقتصادی در شهرستان صحنه

حیدری، گفت: در ایام الله دهه فجر ۴۵ پروژه عمرانی ،اقتصادی ، کشاورزی و اشتغالزایی، با اعتباری حدود ۱۹۰ میلیارد تومان، در شهرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا حیدری، فرماندار شهرستان صحنه ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با توجه به شعار محوری جمهوری اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار است، گفت: مهمترین برنامه های امسال افتتاح پروژه هایی است ،که به صورت هماهنگ، روز ۲۱ بهمن از طریق ویدئو کنفرانس، با استاندار محترم ارتباط برقرار خواهیم کرد . در این برنامه، حدود ۴۵ پروژه عمرانی ،اقتصادی ، کشاورزی و اشتغالزایی، با اعتباری حدود ۱۹۰ میلیارد افتتاح خواهند شد .این پروژه ها زمینه اشتغالزایی برای ۷۳۰ نفر را فراهم خواهند کرد. 

 

وی خاطر نشان کرد:امسال برق‌رسانی آخرین روستای شهر صحنه که زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارد انجام می شود و این شهر، از این پس روستای بدون برق ندارد.

 

فرماندار شهرستان صحنه با بیان اینکه عمده ترین پروژه ها در حوزه گازرسانی روستایی است ، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ها شهرستان صحنه از نظر گازرسانی جزء شهرستان‌های است که همه مناطق شهری و روستایی آن به طور کامل از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

 

حیدری تصریح کرد : آبرسانی روستایی و آبیاری بارانی برای اراضی کشاورزی، فیبر نوری ، ارتقاع اینترنت روستایی و تقویت شبکه تلفن همراه از دیگر پروژ های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی یک مرکز دامی و سلامت روستایی است.

 

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده ایام الله دهه فجر در شهرستان گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس شهر ساعت ۹:۳۳ دقیقه روز ۱۲ بهمن به مناسبت بازگشت امام راحل به کشور، در این روز، به مدت ۲۴ ساعت تمام درمانگاه های سطح شهر صحنه و شهر دینور و چند مرکز درمانی روستایی به صورت کامل تا پایان روز بلیط رایگان داشتند و بخش های مامایی، بهداشتی و پزشکانی که مستقر بودند به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه کردند،

 

حیدری بابیان اینکه آذین‌بندی شهر ،از دیگر برنامه‌های امسال است، افزود:خیابان ها و میادین شهر ، ادارات و دستگاه های اجرایی شهر به صورتی زیبا آذین بندی ومناطق روستایی هم خصوصاً روستاهایی که از جمعیت بالایی برخوردار هستند آذین‌بندی شده اند. 

 

وی از ساخت ترانه های حماسی با زبان محلی خبر داد و تصریح کرد: سرود ها و کلیپ های حماسی و انقلابی ساخته شده است ، که در آنها از ترانه‌های محلی استفاده شده واین سرودها از طریق ادارات ، دستگاه های دولتی و فضای مجازی ، برای یادآوری روزهای انقلابی پخش می‌شود. 

 

فرماندار شهرستان صحنه، تجلیل و قدردانی از شهدا و ایثارگران را امری مهم دانست و اذعان کرد : در همین راستا ، غبارروبی ، عطرافشانی مزار شهدا و در دیدار با خانواده شهدا هم از برنامه های دیگر دهه فجر امسال در شهرستان صحنه است.


وی با اشاره به اجرای طرح کمک های مومنانه در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: کمک های مومنانه و توزیع بسته های معیشتی ،پرداخت اجاره‌بها به برخی از خانواده‌های مستاجر و نیازمندو کمک به بیمار های نیازمند در راستای کمک‌های مومنانه به عنوان کار فرهنگی و اجتماعی  در دستور کار قرار گرفته است.

 

حیدری گفت: به مناسبت روز زن، بانوان فعال در عرصه های فرهنگی و هنری و بانوانی که در کادر درمان قرار دارند ، مورد تقدیر قرار گرفتند

 

فرماندار شهرستان صحنه افزود :برپاییمحافل انس با قرآن و تجلیل ازفعالان قرآنی،برگزاری  مسابقات قرآنی،نهج البلاغه ،تابخوانی به همراه اهدای جوایز ،در فضای مجازی در ایام الله دهه فجر برگزار شده است.

 

حیدری درپایان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات دهه فجر در این شهرستان عنوان کرد: به خاطر شیوع کرونا برنامه خاصی با حضور مردم و تجمعات نداریم. در همین راستا ، بیشتر برنامه ها در فضای مجازی برگزار می‌شود .

کد خبر 1024564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha