تغییر سن ورود دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

حاجی میرزایی گفت: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از ۲۲ سال به ۲۴ تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن حاجی میرزایی»، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هجدهمین جلسه گفت و گوی هفته در جمع خبرنگاران گفت: ما در چهار حوزه توسعه مهارت، کودکان بازمانده از تحصیل، رفع محرومیت های آموزشی و توسعه تعاونی و تقویت فرهنگ و کار و اشتغال و کارآفرینی تفاهم نامه مشترکی با وزارت کار منعقد کرده ایم.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پرداختی معلمان حق التدریس اشاره کرد و بیان کرد: برای ساعت کار همکاران و نحوه پرداخت آن دستورالعمل جدیدی را تدوین نکرده ایم در صورتی که گفته شده است 35 دقیقه محاسبه کرده ایم، این گونه نیست و بر اساس گزارشاتی که ادارات شهرستان ها از عملکرد همکاران داده اند، حق التدریسی های محاسبه شده و اگر این عدد با فعالیت همکاران منطبق نیست گزارش بدهند تا بررسی شود.
 
حاجی میرزایی ادامه داد: هنوز نیمه سال جاری را در حوزه حق التدریسی ها پرداخت نکرده ایم، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پرداخت داشته باشیم و مبلغی که پرداخت شده برای سال گذشته بوده است.
 
وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: آزمون اصلح کاملا منطبق با قانون است و کسانی که یک دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگی آموزش می بینند، باید یک آزمون اصلح نیز بدهند.
 
وی با بیان اینکه سن ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 24 سال است، گفت: به این دلیل از 22 سال به 24 سال تغییر پیدا کرد چون متقاضیان زیادی در این باره داشتیم و نظر کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش هم بر افزایش آن بود.

کد خبر 1024642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha