رویداد ملی مثبت ۲ اختصاص به طرح نخبگانی جامعه ندارد

دبیر علمی رویداد ملی مثبت ۲ گفت: این رویداد اختصاص به طرح نخبگانی جامعه ندارد و تمام اقشار جامعه می توانند در آن حضور یابند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسینی، دبیر علمی رویداد ملی مثبت 2 گفت: امروز تمام آحاد جامعه به دلیل ضرورت های ایجاد شده به نقش محوری خانواده پی برده اند؛ به همین دلیل اگر کسی بخواهد در این زمینه کمکی کند، ابتدا باید هدفش خانواده باشد. بخشی از تصمیم گیری در این حوزه مربوط به مسایل اقتصادی است و بخش دیگر مربوط به مسایل فرهنگی است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر سازمان های کشور همگی تقدس خانواده را نشان می دهند اما با بررسی آیین نامه ها می بینیم که آن گونه که باید موضوع خانواده لحاظ نشده است.

 

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در موضوع تشکیل خانواده در سال 96 خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه کارهای عملی هیچ سازمان و نهادی وقتی پای کار می رسد برای استخدام و اشتغال بانوان همکاری نمی کند و تمامی سازمان ها ترجیح می دهند تا کارمندی تمام وقت و بدون دغدغه مادر شدن و یا دوران بارداری و شیردهی و حتی مرخصی زایمان داشته باشند.

 

وی گفت: اگر این مطالبه در تشکیل خانواده از سطح جامعه آغاز شود، قطعا اثرگذارتر است البته مجلس جدید تلاش های زیادی را برای تشکیل کمیسیون ویژه خانواده انجام داده است.

 

وی در مورد مسایل و مشکلات تشکیل خانواده در جامعه اظهار کرد: بسیاری از خانواده عذر اقتصادی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری می کنند اما در مواردی خانواده هایی که از نظر اقتصادی پایین هستند اما به لحاظ ایمانی در رتبه بالاتری قرار دارند، تمام سختی های فرزندآوری و تشکیل خانواده را قبول می کنند و از سوی دیگر خانواده ای با وضعیت اقتصادی مطلوب تر به دلیل سختی فرزندآوری و تربیت آن از این موضوع امتناع می کند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: رویداد مثبت 2 به شکلی تعریف شده است که تمامی اقشار دغدغه مند جامعه در موضوع خانواده بتوانند در این رویداد ملی شرکت کنند. این طرح اختصاص به جامعه نخبگانی ندارد و همه می توانند در آن حضور یابند.

 

وی گفت: هر کس از یک فرد عادی جامعه تا بانوی خانه دار که دارای ایده و دغدغه در حوزه زنان، جمعیت و تشکیل خانواده است و می تواند تجربه خوبی را در این حوزه ارایه دهد، می تواند در این رویداد ملی شرکت کند.

 

حسینی تصریح کرد: قرار نیست ما در این رویداد به حل مشکل افراد در حوزه خانواده بپردازیم بلکه ما راه عملیاتی شدن ایده ها و حمایت از آن را نشان می دهیم.

کد خبر 1024679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha